MSD Media AB

Nytt auktionskoncept till modeintresserade

Pressmeddelande   •   Jul 25, 2012 14:40 CEST

Ny auktion – få lyxaccessoarer till vrakpriser

En helt ny typ av auktionssajt har precis öppnat.
Några få bud räcker för att köpa lyxiga prylar!
– Det här konceptet ger de högsta vinstchanserna för kunden, säger Stefan Stjepanovic på MissBid.se

Det började med en vision: att erbjuda kvinnor i alla åldrar möjligheten att köpa lyxvaror med exklusiva märken, som vanligtvis en bråkdel av befolkningen har råd med. Med lyxauktionen MissBid.se är nu konceptet verklighet.

Stor chans till kraftiga rabatter

Varje bud kostar 15 kronor och varje produkt har en gräns för antal bud som går att lägga. På så sätt styr användaren auktionen. Den som senast lägger ett bud leder. Den får också se hur många bud som återstår. Så den som inte vinner behöver inte misströsta – chansen att få Michael Kors klockan till ett kraftigt rabatterat pris är stor.

– Är det då fem bud kvar så kan du välja att lägga fem bud, på så sätt kan du kan köpa upp klockan eller våra andra produkter för 75 kronor, säger Stefan.

Högsta vinstchansen för kunden
Bakom grundandet av MissBid.se fanns en dröm:
– Vi har alltid velat hitta ett sätt att jobba med exklusiva modeprodukter eftersom vi älskar det, men hade inte hittat rätt koncept för det hela.

Hur kom ni på konceptet?
– Vi såg ett behov av en auktion med höga vinstchanser och spånade fram den här auktionsmodellen, som ger den högsta vinstchansen för kunden, säger Stefan.

Ni har ju öppnat nu i juni. Hur har responsen varit?
– Positiv, bland annat från Sveriges top-tre-bloggare som är intresserade av att vara med på ett hörn och promota det hela. Annars i helhet så är alla positiva kring konceptet och produkterna.

Det enda sättet att se hur många bud som är kvar är att själv lägga ett.
Testa här

– Man kan hoppas på tur och få produkten till 15 kronor, eller påverka auktionen själv genom att följa den och vid rätt tillfälle köpa upp de resterande buden för att köpa produkten till ett kraftigt rabatterat pris, säger Stefan.

Vi har planerat det här länge - ett världsunikt koncept där vi erbjuder kvinnor i alla åldrar möjligheten att köpa high-end produkter som vanligtvis en bråkdel av befolkningen har råd med.

Tanken bakom konceptet är väldigt enkel: Vi älskar Haute couture och vill göra det tillgängligt för den breda publiken genom ett roligt koncept.
Bakom projektet sitter ett gäng modeintresserade personer med bakgrund inom försäljning och marknadsföring.