H1 Communication AB

Nytt avtal gällande kundservice och teknisk support

Pressmeddelande   •   Apr 20, 2009 14:57 CEST

(Aktietorget: H1 B)

H1 har idag tecknat ett nytt avtal gällande kundservice och teknisk support. Avtalet innebär att H1 kommer arbeta sida vid sida med uppdragsgivarens interna kundservice och tekniska support och hantera ärenden gällande internetaccesser och andra internet relaterade tjänster, 24 timmar om dygnet med start den 1:a maj 2009. Huvudort för driften av uppdraget kommer att vara H1:s produktionssite i Östersund . Avtalet beräknas vara värt minst ca 20 MSEK över 3 år.

- "Vi har en stark ställning som leverantör till företag som tillhandahåller internetaccesser och tjänster via internet. Uppdraget förstärker våran position inom området Teknisk Support vilket är en viktigt del i H1:s långsiktiga strategi. H1:s affärsområde Teknisk Support växer ytterliggare med det nya uppdraget och vi är mycket nöjda med hur affärsområdet utvecklas. " säger Jörgen Larsson, VD och Koncernchef , H1 Communication AB.

Mer information:
Patric Huczkowski, informationsansvarig, H1 Communication AB,
tel. +46 70 - 556 86 61, patric.huczkowski@h-1.se

H1 Communication AB (publ) är en lokal svensk aktör med ett nordiskt perspektiv som är verksam inom CRM-området. Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster inom Försäljning & Retention, Kundservice, Teknisk support samt Växel. H1 har ambitionen att vara den ledande aktören i norden inom ContactCenter branschen, detta genom sin egen filosofi, unika metodik samt teknik som alltid ligger i framkant. Genom dessa tre områden skapar vi värden åt våra uppdragsgivare i form av ökad tillväxt, kostnadsreduktion samt en hög jämn kvalitet. Koncernen har cirka 200 anställda med varierande uppdrag på den nordiska marknaden. H1 aktien är sedan 2008 listad och handlas på Aktietorget. Mer information på www.h1.se.