Transportföretagen

Nytt avtal klart för åkerier och terminaler

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2016 19:34 CEST

Ikväll träffade Biltrafikens Arbetsgivareförbund (BA) och Svenska Transportarbetareförbundet överenskommelse om nytt avtal för åkerier och terminaler. Förhandlingar har pågått vid ett flertal tillfällen under två månaders tid. Avtalet följer det tidigare etablerade märket på arbetsmarknaden och det gäller i tolv månader. Avtalet omfattar ca 45 000 arbetstagare.

- Vi har haft en bra dialog med Transport under förhandlingarna och är glada över att ha kommit överens om ett avtal som ligger i linje med märket, säger Anders Norberg, förhandlingschef och tf vd för Biltrafikens Arbetsgivareförbund.

För mer information kontakta Ebba Fredin, pressekreterare, 0730-447120 ebba.fredin@transportforetagen.se eller Anders Norberg, tf vd Biltrafikens Arbetsgivareförbund, tf. vd Transportföretagen, 0730-447152, anders.norberg@transportforetagen.se

Biltrafikens Arbetsgivareförbund (BA) är ett av åtta förbund inom Transportföretagen. BA organiserar 7 800 företag med över 74 000 anställda.  Transportföretagen är en samarbetsorganisation för arbetsgivar- och branschförbund inom transportnäringen,  inklusive motor- och petroleumbranscherna, samt en förbundsgrupp inom Svenskt Näringsliv.

transportforetagen.se/ba