BRIGHTbooks förlag

Nytt barnboksförlag - BRIGHTbooks förlag

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2019 17:16 CEST

BRIGHTbooks förlag är ett nytt förlag som ger ut egna barnbokstitlar.
Våra böcker och spel blandar kulskap med kunskap! Följ med på äventyr där man lär sig mycket på vägen - vi kallar berättelserna för Läs & Lärventyr. Läs det igen: Läs & Lärventyr.
Vår vetgiriga apa Sigma tar oss med på spännande händelser i bokform och som brädspel. Välkommen till vår serie Sigma's World Play & Learn.

BRIGHTbooks förlag startades 2019 som en del av BRIGHT of Sweden AB.
BRIGHTof Sweden AB har sedan 2005 utvecklat och sålt egna prisbelönta lärande modeller, som nu används och uppskattas i skolor globalt. 2016 startade vi grenen Games by BRIGHT of Sweden, där vi även utvecklar och säljer spel - strategispel, sällskapsspel och barnspel. Vårt succéspel Geometry Strategy har många priser på sin hylla och 2017 var spelet en av 6 finalister i en av världens mest prestigefyllda tävlingar för spel och leksaker: Toy of the Year Awards (TOTY) i USA, i kategorin Rookie of the Year.

Våra prisade, lärande barnspel - och nu också barnböcker - samlar vi i en serie som vi kallar "Sigma's World Play & Learn". Roliga, lärande äventyr som barn och föräldrar älskar. Med våra barnspel tränar de unga spelarna matematik, engelska språket, huvudräkning eller lär sig om vårt solsystem, oftast utan att vara medvetna om att de samlar på sig kunskap.

Sigma, Pi och planeterna är den första boken som ges ut på BRIGHTbooks förlag. Det är ett spännande och lärande äventyr där apan Sigma och hans kompis Pi ger sig ut i rymden för att rädda galaxen! Planeterna ligger plötsligt huller om buller i vårt solsystem, och de enda som kan rätta till det är de två vännerna. Men först måste de få tag i Krosmos, rymdkrokodilen, för de har en känsla av att han kan veta vad som har hänt ...

Anna Kristensson och Pernilla Molander driver BRIGHTbooks förlag, BRIGHT of Sweden AB och Games by BRIGHT of Sweden. Vi utvecklar alla läromedel, spel och skriver alla böcker.
Spelen och böckerna finns på svenska och engelska, och flera av spelen finns på flera språk.

Vi är nya som bokförlag men har 14 år av egna prisvinnande produkter inom läromedel och spel. Så hur svårt kan det vara att skriva en spännande barnbok som ger ett Läs & Lärventyr? Välkomna till Bokmässan i Göteborg och vår monter A02 :16 eller på vår hemsida www.brightbooks.se så visar vi er! Som Sigma säger....ett Läs & Lärventyr!