Fotofyndet Nolema AB

Nytt batterigrepp för Nikon D800

Pressmeddelande   •   Aug 02, 2012 09:25 CEST

Kameratillbehörsbutiken Fotofyndet meddelar idag att man nu har ett helt nytt batterigrepp till Nikon D800 i sortimentet. Det är ett tredjepartstillverkat batterigrepp av fabrikat MeiKe, som till form, funktion och kvalitet är likt originalet från Nikon. Det har plats för ett batteri av typen EN-EL15, alternativt 8st AA-batterier i en medlevererad hållare.

Förutom att fungera som batterigrepp finns även funktioner för vertikal fotografering. Det är avtryckare, primär kommandoratt, sekundärratt, AF-startknappar och multiväljare, som sitter bekvämt till för att komma åt med kameran i vertikalt läge.

När det gäller kvaliteten på batterigreppen från MeiKe har Fotofyndet endast goda erfarenheter. "Vi har samarbetat med MeiKe under ett antal år nu och är mycket nöjda med deras produkter" säger Christer Hägglund, VD och inköpsansvarig för Fotofyndet. "Det fick vi ytterligare ett bevis för häromåret när en av branschens jättar började sälja just MeiKes batterigrepp. Vi lämnar givetvis fulla garantier för samtliga våra produkter. Det märks även att kunderna tycker att det är bra produkter. Vi har haft några som har använt MeiKes batterigrepp till andra kameror tidigare, och som nu bytt upp sig till D800 och då frågar om när vi kommer att få in ett batterigrepp till den." fortsätter han.

När det gäller kameratillbehör så är batterigrepp ett vanligt sådant. Många kamerahus är idag så små att en vuxen mans hand har svårt att få plats. Speciellt när man använder stor och tung teleoptik märks detta, och batterigreppet ger då ett större och rejälare grepp. Dessutom får man tillgång till dubbla batteritiden och en hel del kontroller för vertikal fotografering.

Fotofyndet bedriver försäljning av kameratillbehör och fototillbehör i webshop och genom andra försäljningskanaler.