Ynnor AB

Nytt besöksrekord på Tjänstebilsfakta.se

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2017 13:47 CET

Den senaste månaden har Tjänstebilsfakta.se haft mer än 10 000 unika besökare, vilket är första gången Sveriges största tjänstebilsportal har så höga besökssiffror.

- Vi är ytterst stolta att en så förhållandevis nischad sajt når upp till så här höga besökssiffror, säger Ronny Svensson, vd på Ynnor AB, som ligger bakom Tjänstebilsfakta.se.

- De höga besökssiffrorna för Tjänstebilsfakta.se visar på att det finns ett stort intresse för tjänstebilsmarknaden, och det är extra roligt att slå rekord över jul- och nyårshelgen, när vi annars brukar ha en nedgång i besöksfrekvensen, säger Ronny Svensson.

Tjänstebilsfakta – som förutom en webbsajt också är ett tryckt nyhetsbrev och ett nyhetsutskick – vänder sig i första hand till kategorier som fleet managers, ekonomi- och miljöchefer, bilhandlare och andra leverantörer.

- Våra besökare är alla som på något sätt jobbar med företagets bilar, även HR-människor och klimatstrateger, och så har vi mycket trafik från regeringskansliet, Skatteverket och olika bransch- och intresseorganisationer, säger Ronny Svensson.

- En styrka med Tjänstebilsfakta.se är de dagliga uppdateringarna av nyheter men också räntan och bränslepriserna, som används i det dussintalet kalkyler som betalande användare har tillgång till.

Bilinformationen i kalkylerna hämtas från Sveriges största bildatabas Autonet, där omfattande information finns om både aktuella bilar och modeller som sålts på den svenska marknaden sedan 1999.

På Tjänstebilsfakta.se finns också Tjänstebilsguiden, som i bokform har utkommit årligen sedan 1999. Här hittar du kontaktuppgifter till tjänstebilsmarknadens leverantörer men kan också läsa den senaste upplagan av Tjänstebilsguiden i sin helhet.

- Årets upplaga av Tjänstebilsguiden, som publiceras i slutet av april, har ett specialkapitel Elektrifiering och presenteras i samband med heldagsseminariet Klimatsmart Vagnpark den 27 april, avslöjar Ronny Svensson.

Tjänstebilsfaktas första nummer kom ut för snart 25 år sedan och idag skickas det tryckta nyhetsbrevet till betalande prenumeranter fyra gånger per år. Nästa nummer kommer i början av mars och nyhetsbrevet kan också läsas som PDF direkt på sajten. Två gånger i månaden mailas ett nyhetsutskick till alla som är intresserade av vad som händer på tjänstebilsmarknaden. Dessutom ligger Tjänstebilsfakta.se på flera organisationers intranät, bland annat hos ett antal bilåterförsäljarnät.

Ynnor - kunskap för effektivare bilinnehav

Tjänstebilsfakta är Sveriges mest kompletta webbtjänst för dig som arbetar med företagsbilar

För kommentarer, kontakta Ronny Svensson, 040-699 77 11

Ynnor AB, Tel: 040-35 48 78, Fax: 040-611 02 10, www.ynnor.se