Humagic Group

Nytt bolag ökar engagemanget i handeln!

Pressmeddelande  •  2010-12-22 17:04 CET

Första januari 2011 knoppar Humagic av den framgångsrika verksamheten inom detaljhandeln och etablerar Humagic Retail. Affärsidén är att öka konkurrenskraften inom detaljhandeln med konceptet ”Engagerad Butik”. Konceptet bygger på att kvalitetsmärka det personliga engagemanget i butik och på så sätt öka köplusten, lojaliteten och resultatet. Engagerade ledare och medarbetare är nyckeln till detta menar initiativtagaren Mikael Lindström, Partner på Humagic Group AB

Humagic har sedan några år tillbaka hittat ett tydligt samband mellan engagemang, kundlojalitet och resultat och driver idag en omfattande konsultverksamhet inom en mängd olika branscher.  Det känns oerhört inspirerande att få möjligheten att omsätta dessa erfarenheter i en bransch där jag har mitt ursprung säger Humagic Retails VD, Stefan Melin.  Vi har redan fantastiska referenser och en grym erfarenhetsbas att bygga vidare på, så vi beräknar att vara igång med flera intressanta projekt redan under första kvartalet 2011.

Intresset är stort inom målgruppen kedjeföretag och behovet av att hitta konkurrensmedel och aktivt påverka lönsamheten i butiksledet är högaktuellt för många av företagen. Konceptet engagerad butik gör det lätt att komma igång och omfattar både strukturer, mätmetoder, utbildning och uppföljningssystem, så att resultatförbättringen säkerställs både på kortare och längre sikt.

Vill du veta mer? Titta in på www.humagic.se eller kontakta gärna stefan.melin@humagic.se eller slå en signal på 070-738 11 22

Humagic utvecklar framtidens lönsamma, starka och attraktiva företag och organisationer, där människan utgör skillnaden!

För att skapa resultat, samverkar vi med våra kunder och utgår alltid från aktuell situation och aktuella behov. Vi sätter en gemensam och tydlig målbild av den önskade framtida situationen som ger vägledning kring vad varje unik kundutvecklingsprocess ska innehålla.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom