FashionWORK

Nytt butikskoncept med svenskt it-märke

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2014 21:39 CEST

Nytt butikskoncept med svenskt it-märke

För ett år sedan slogs dörrarna upp till den första Pop Up Place- och konceptbutiken i Malmö – nu öppnar den tionde när Make Way & friends äntrar Västermalmgallerian i Stockholm. Butiken är ett samarbete mellan Pop Up Force, Bubbleroom och Västermalmsgallerian.

Nu flyttar Bubbleroom – som har sålt kläder online sedan 2005 och växt till en av Nordens största onlinebutiker inom mode – in i Västermalmsgallerian med nya butikskonceptet Make Way & friends.

– Pop up-konceptet befinner sig i en intressant utvecklingsfas och får en allt viktigare roll i gallerior. Det ser vi inte minst internationellt. Jag tror att vi kommer se en fortsatt utveckling med liknande koncept och vi är glada att det är här i Västermalmsgallerian som Pop Up Force väljer att öppna sin tionde butik säger Göran Swärdh, Centrumchef Västermalmsgallerian, AMF Fastigheter.

Den 20 september lanseras butikskonceptet Make Way & friends med den första pop up butiken i Västermalmsgallerian, mitt i hjärtat av Kungsholmen i Stockholm. Make Way är Bubblerooms snabbt växande egna It-märke! Märket riktar sig till utåtriktade och självsäkra tjejer, för riktigt schysta priser! Make Way började med 60 styles AW13 och utökar nu med 100 nya styles.

– Höstens kollektion är flirtig, trendig, glamorös och genomsyras av cool attityd. Mixa, matcha, klä upp eller klä ner – det finns något för alla berättar Sanna Tranlöv, designer för Make Way.
Make Way bjuder in sina vänner i form av andra varumärken till butiken för ett brett utbud och ge alla kunder möjligheten att hitta sina favoriter! Första Make Way & friends öppnas som ett samarbete mellan Bubbleroom, Pop Up Force och Västermalmsgallerian.

Pop Up Place firar 1 år
Under det gångna året har samarbete inletts med några av de största fastighetsägarna och galleriorna i Sverige; bl.a. Femman i Nordstan (Göteborg), Mobilia (Malmö), Kungens Kurva (Stockholm), Nacka Forum (Stockholm) och Hansa (Malmö). Pop Up Place har samarbetat med allt från mindre designers såsom Scho Collection, Diis och Simon Key Bertman, till större företag och varumärken som bl.a. Gripsholm, Springhill, Vinga of Sweden och Bubbleroom.

Hitta till butikerna, se öppettider och bli VIP för att få inbjudning till lanseringar - allt på www.popupforce.com

Välkommen till invigningen

Du som press och bloggare är varmt välkommen till smygöppningen av Make Way & friends i Västermalmsgallerian den 19/9 mellan 17:00-19:00. Smygöppningen är för särskilt inbjudna då det finns begränsat antal platser. För att anmäla dig, gå in på www.popupforce.com/makeway

Om Pop Up Place

Pop Up Place är precis som det låter, en plats och verksamhet som löpande arrangerar olika former av tillfälliga butiker under begränsade perioder, från 1 månad upp till 1 år, på attraktiva lägen i gallerior och handelsplatser. Pop Up Place presenterar och lanserar nya, spännande helhetskoncept i samarbete med fastighetsägare, företag och varumärken, allt för att ge kunden en fulländad och ultimat shoppingupplevelse. Pop Up Place är en del av Pop Up Force som arbetar med olika tillfälliga verksamheter.

Pop Up Place handlar inte bara om att lansera och marknadsföra ett varumärke och dess produkter, utan även om att skapa en ny plattform för försäljning. Det kan handla om att testa en marknad eller få ut sitt sortiment. Företaget verkar för att skapa attraktiva lägen som leder till en positiv effekt för konsumenter och ger de en ny shoppingupplevelse, och det kanske är det som är framgången bakom Pop Up Place konceptet.

Kontakta oss gärna om du har några frågor eller är ute efter högupplösta bilder:

Sebastian Kjersén
Pop Up Force
sebastian@popupforce.com
0702 02 84 68

Svante Tegnér
Bubbleroom
svante.tegner@bubbleroom.com
0708 11 17 52

Göran Swärdh
Centrumchef, Västermalmsgallerian
goran.swardh@amffastigheter.se