Trio AB

Nytt datum för Trios årsstämma

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2006 15:44 CEST

Teligent AB meddelade den 29 mars att de fullföljer sitt offentliga erbjudande (daterat den 8 februari 2006) riktat till Trio AB:s aktieägare. Teligent förlänger också acceptperioden för erbjudandet till den 24 april. Med anledning av detta har Trios styrelse beslutat att flytta årsstämman 2006 från den 3 maj till tisdagen den 13 juni. Kallelse kommer att gå ut i sedvanlig ordning.

För ytterligare information kontakta:
Casper Seifert, CFO, 08-457 3060

Om Trio:
Trio utvecklar system för företagstelefoni som ökar den interna effektiviteten, förbättrar kundservicen och ökar kontrollen över telefonikostnaderna. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två operativa divisioner: Mobile Office Division och Enterprise Division. Mobile Office Division tillhandahåller produkter inom Trio Mobile Office som erbjuder en fullständig eller successiv övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Bland kunderna märks flera ledande mobiloperatörer. Enterprise Division arbetar med integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering inom produktområdet Trio Present, samt lösningar för kundtjänstsystem inom produktområdet Trio Agent. Integrerad telefoni innebär att fast-, mobil- och IP-telefoni knyts ihop till ett enda virtuellt telefonisystem. Kundtjänstsystemet innefattar flexibla call- och contactcenter, interaktiva talsvarssystem som bank-på-telefon och taligenkänning. Cirka 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com