Philips

Nytt elegant, rundat formspråk från Philips – TV-apparater för framtiden med inbyggd digitalbox

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2008 08:57 CEST

Philips nya TV-apparater har ett elegant formspråk som kombinerar framtida innovation med retroinspirerade rundade hörn - ett formspråk som kommer att gå rakt igenom Philips produktutbud. TV:n är inte bara smalare och snyggare än någonsin - du slipper också den extra digitalboxen eftersom den är inbyggd, och de nya H-versionerna har MPEG 4-baserad digitalmottagare för både marksänd- och kabel- TV.

Enklare digital-TV

- Vår nya serie TV-apparater är speciellt framtagen för de tekniska krav som finns i Sverige. För konsumenterna innebär det att de slipper en extra digitalbox vilket leder till enklare installation, mindre kablar samt endast en fjärrkontroll, något som vi vet uppskattas. Dessutom vet de att de får en TV som klarar framtidens teknik, säger Pär Josefsson, Technical Marketing på Philips.

Mumma för finsmakaren - välgörande ljuseffekter

Flaggskeppet i serien, 42PFL9703H, har tekniska finesser som uppskattas av finsmakaren. Den har en ljusfunktion som sänder ut ljus i olika färger mot väggen, bakom TV-apparaten, för att förhöja upplevelsen och minska ansträngningen på ögonen. Ljusfunktionen, kallad Ambilight Spectra 3, är en ny version som är tresidig (upp och höger/vänster) samt multikanal för att ännu bättre följa bildinnehållet och förlänga bilden ut på väggen.

Maxad bild...

Dessutom har flaggskeppsmodellen en extremt kraftfull bildupplösningsmotor, kallad Perfect Pixel HD Engine - dubbelt så kraftig jämfört med tidigare modeller. I teknikspråk klarar den nu att bearbeta hela 500 miljoner pixlar per sekund. Risken för skakningar, som vissa kan uppleva när man tittar på inspelade filmer, är minimal tack vare tekniken Philips Perfect Natural Motion.

...och förstklassigt ljud

Den som ställer höga krav på ljudet kommer att bli nöjd. Högtalarna är osynliga framifrån, för designens skull, men ger tillsammans med två inbyggda subwoofers ett fantastiskt ljud.

Optimal bild och ljud med hjälp av smart "ögontest"

Trots att dessa TV-apparater är avancerade och kan justeras på en mängd olika parametrar, så är de även mycket enkla att ställa in med hjälp av en inställningsguide, där man enkelt jämför sju olika höger/vänster-alternativ på skärmen. Alla valda inställningar sparas för framtida användning.

H-versionerna finns i storlekarna 32, 37, 42 och 47 tum. Förutom 42PFL9703H finns följande modeller: 32PFL9603H, 37PFL9603H, 42PFL9603H, 47PFL9603H och 47PFL9703H. Dessa finns tillgängliga från och med augusti 2008.

För fullständig teknisk specifikation för 42PHL9703H: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl9703h_10/42pfl9703h_10_pss_swe.pdf

För mer information om digital-TV, Philips H-versionerna eller Philips andra TV-apparater, kontakta Pär Josefsson, på telefon +46 708-32 22 21 eller e-post par.josefsson@philips.com

För mer information om Philips Consumer Lifestyle, kontakta Max Hellström, PR-chef, på telefon +46 708-32 21 05 eller e-post max.hellstrom@philips.com

För bilder och tester till media, kontakta Hibo Gulaid, MS&L PR, på telefon +46761-35 55 75 eller e-post hibo.gulaid@mslpr.se