Time PR AB

Nytt hårdvarublad för F5:s Viprion ger marknadens kraftfullaste ADC-lösning

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2010 08:19 CET

F5 Networks, Inc. lanserar nu Performance Blade 200 (PB200) för sin Viprion-lösning avsedd för att hantera och öka tillgängligheten av stora volymer applikationsdata för större företag, hostingföretag och telekomoperatörer.

Viprion är en moduluppbyggt ADC (Application Delivery Controller) som reducerar behovet av applikationsservrar och underlättar konsolidering. En Viprion med 4st PB200- blad är den kraftfullaste ADC-lösningen på marknaden med en prestanda om 72 Gbhp av L7 genomströmning och hantering av 200 000 SSL transaktioner per sekund. PB200 har dual quad processorer som utnyttjar  F5’s Clustered Multiprocessing (CMP) teknologi. Med CMP arbetar Viprionbladen tillsammans och formar en virtuell processorfabrik.

Jan Hörnqvist, Regionschef Norden och Benelux på F5 Networks, säger:

– Den mobila datatrafiken planeras att dubbleras varje år fram till 2013 och mobilt bredband kommer att användas av nästan halva världens befolkning om 5 år. Viprion avlastar servrarna och låter de göra det jobb de är byggda för, samt underlättar för innovativa företag att lansera nya mobila tjänster utan att deras befintliga nätverk överbelastas. Större företag och tjänsteleverantörer möter en dramatisk ökning av datatrafik de närmaste åren samtidigt som man måste få ut det mesta av den befintliga infrastrukturen. En ADC är lösningen för detta och ger dessutom kontroll av trafiken.

Bild finns på http://www.f5.com/solutions/resources/image-library/

För mer information

Kontakta Per Uppman, Time PR, +46 708 150350, per.uppman@time.se eller Natascha Wilhelm, F5 Networks +49 162 294 8920, N.Vilhelm@f5.com

Om F5 Networks

F5 Networks är världsledande på säker, tillförlitlig och snabb leverans av applikationer i nätverk (application delivery networking). Med ett flexibelt ramverk av hård- och mjukvara skapas utrymme för användardriven innovation och anpassning till varje kunds specifika behov av välfungerande och smidiga IT- och nätverkslösningar. F5:s vision om en plattform för transport av applikationer och data till användaren skapar stora valmöjligheter och skriver om reglerna för hur servrar, lagring och nätverk administreras samtidigt som kostnader sänks.

Globala storföretag, tjänste- och innehållsleverantörer över webb och i moln förlitar sig på F5 för att hålla verksamheten igång. För mer information och tillgång till F5:s användarcommunity, besök www.f5networks.se

F5, BIG-IP Local Traffic Manager, Global Traffic Manager, Application Security Manager, WebAccelerator, Link Controller, iRules och iControl är varumärken tillhörande F5 Networks, Inc., i USA och andra länder. Alla andra produkt- och företagsnamn kan vara varumärken som tillhör respektive ägare.