Citronelles Agenturer AB

Nytt husmönster från Emelie Ek design hos Citronelles Agenturer

Pressmeddelande   •   Maj 04, 2014 20:04 CEST

Emelie Ek är mönsterdesignen som inspireras av djur, natur och arkitektur. Mest känd är hon för sitt unika sätt att fånga detaljer och för sina gestaltningar av svenska städer, bland annat i kollektionerna Uppsala, Mitt Skåne och Mitt Stockholm.Även mönstret Harlequin är en storsäljare och nominerad till förra årets Formex Formidable. Emelie kommer från en konstnärlig familj och har en magisterexamen i Grafisk design från Konstfack. Hon har även studerat i London där den brittiska arkitekturen blev en stor inspirationskälla. ”Intresset kommer från början
från min farmor som var arkitekt. Redan som sjuåring ritade jag mönster och egna planlösningar.” Emelie Ek samarbetar bland annat med Arvidssons Textil, DesignTorget, Klippan Yllefabrik, Papp Limited, Frösö Handtryck,turistbyråer och på uppdrag av andra företag runt om i landet. Hennes mönster återfinns på allt ifrån tyger till filtar, kuddar, brickor, muggar, pärmar, kartonger, väskor och kökshanddukar.
 Mer information och bilder hos www.emelieekdesign.com eller www.citronelles.com

Citronelles agenturer samarbetar med svenska designers . Unik design och svensk tillverkning är vårt signum . www.citronelles.com