Developers Club Stockholm AB

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2010 16:39 CEST

Stockholm 2010-10-18

Nytt initiativ skall få igång 100 nya företag i Sverige per år

”Fler företag leder till fler jobb och en bättre välfärd. Alla framgångsrika företag har en gång startat med en idé. Jag är övertygad om att alla svenskar har en bra affärsidé, detta utgör en av Sveriges viktigaste tillgångar och driver utvecklingen framåt. Problemet är att idéerna alltför sällan realiseras utan stannar som en dröm. Vi vill frigöra denna för Sverige viktiga potential och lanserar därför initiativet One Week Launch.” säger Gustav Gorecki, initiativtagare till One Week Launch.

One Week Launch är ett nytt projekt för att få igång fler företag i Sverige.

Till en intensiv internatvecka väljer One Week Launch teamet ut 10-15 intressanta affärsidéer vars personer får möjlighet att utveckla sina idéer enligt en beprövad innovationsprocess, få hemsida på plats, ta fram en logga, trycka visitkort, komma igång med sin marknadsföring och försäljning, genomföra första investerarpresentationen och sända ut första pressreleasen.

Det finns redan många bra ställen att vända sig för rådgivning men efter att själva ha startat flera företag tyckte grundarna att det saknades en bra verkstad där man sätter igång och jobbar med sin affärsidé. Förhoppningen är att kunna utgöra ett intressant komplement till de andra aktörerna i innovationssystemet. Människor är olika och behöver olika lösningar för att komma igång.

Ambitionen är att göra hela uppstartsprocessen enklare, mer stimulerande och mer kostnadseffektiv. Målet är att genomföra 10 veckor runt om i Sverige per år för att på så sätt få igång runt 100 företag.

Syftet är att företagen skall kunna lanseras efter en vecka. Därmed inte sagt att företaget är färdigt. Filosofin är att snabbt få ut företaget på banan för att kunna utveckla det vidare i samtal med kunder, samarbetspartners och investerare. Det är precis så moderna företag och organisationer fungerar idag. Ett företag är enligt Gustav Gorecki en levande organism som ständigt skall utvecklas.

Kontaktinformation:

Hemsida: www.oneweeklaunch.se

Kontaktperson Gustav Gorecki, Mobil: 070-5450110, E-post: gustav.gorecki@developersclub.se

Projekt- och företagsinformation:

One Week Launch hjälper människor att förverkliga sina affärsidéer på en vecka.

Deras team med expert som rycker ut till de orter som vill genomföra en vecka. Till en intensiv internatvecka väljer One Week Launch teamet ut 10-15 intressanta affärsidéer vars personer får möjlighet att utveckla sina idéer enligt en beprövad innovationsprocess, få hemsida på plats, ta fram en logga, trycka visitkort, komma igång med sin försälning och marknadsföring, genomföra första investerarpresentationen och sända ut första pressreleasen.

Projektet drivs av Developers Club som är ett konsultföretag inriktat på innovationsprocesser.