Panasonic Nordic AB

Nytt kompakta dvd-system från Panasonic med dvd-audiokvalitet

Pressmeddelande   •   Apr 30, 2003 10:00 CEST

SC-DT310 är ett kompakt system bestående av två enheter (DVD/CD-spelare och förstärkardel) samt en uppsättning 5.1-högtalare: två fronthögtalare, en center, två surround och en slimmad subwoofer. Med vackert ellipsformad design (lutningsbar för bästa tittvinkel), elegant finish i silver och körsbärslaminat på fronthögtalare och subwoofer, ger detta system en toppklassig ljud/bildåtergivning i sin klass. Bland de format som kan spelas upp kan nämnas DVD Video, DVD-Audio, CD-R/RW, MP3, WMA (Windows Media Audio), DVD-R och DVD-RAM.

Systemet är både kraftfullt och mångsidigt. Receivern har en andra generationens digitalförstärkare som levererar 400 watt – nästan dubbelt så mycket som föregångaren SC-DT300. Fördelarna hörs verkligen när du lyssnar på DVD-Audio. Denna SC-DT310 har tagits fram särskilt för att till fullo utnyttja detta nya, överlägsna multikanalsformat. DVD-Audio ger dig oöverträffat frekvensomfång, högre diskant och djupare bas.

Din befintliga CD-samling kan få nytt liv om du drar nytta av systemets Digital Re-Master processing. Med hjälp av digital signalbehandling (DSP) fräschar du då upp stereo-kvaliteten på CD-skivorna genom att märkbart förbättra diskantåtergivningen.

Det är goda nyheter vad även på videosidan. En snabb titt i de tekniska specifikationerna övertygar. Med det här systemet kan du med hjälp av Dolby Pro-Logic 2-avkodning av Dolby Digital och DTS soundtracks förhöja kvalitén på både tvåkanalsljud (stereo) och surround-kodat material.

Sist men inte minst har vi också tänkt på radiolyssnarna genom att vi inkluderat en digital AM/FM-tuner med RDS och en full uppsättning lättanvända förval.

Systemet SC-DT310 är efterföljaren till förra årets SC-DT300, som utsetts till Bästa köp i tidningen What Video & TV. Ca-pris SEK 7995.

Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=26039