FISKARS

Nytt, lättanvänt, snyggt – Fiskars presenterar en helt ny trädgårdsupplevelse på Gafa 2012

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2012 12:00 CEST

Historiskt sett har trädgårdsintresse varit för de traditionellt lagda, men trenden har vänt. Både unga och gamla använder trädgården som ett sätt att få kontakt med naturen – och intresset bara ökar. Oavsett om man vill odla egna grönsaker eller anlägga den perfekta, dekorativa trädgården behöver man rätt redskap för att arbetet ska bli riktigt njutbart.

Den 2–4 september på Gafa 2012 i Köln i Tyskland är det dags igen. Det är rätt plats att hitta det senaste inom trädgårdstrender och redskap, och här ska Fiskars återigen visa upp den nyskapande och okonventionella design som kännetecknar våra redskap. I år visar vi en kollektion som tar ett stort kliv framåt både vad gäller formgivning och prestanda – så unik att den redan har belönats med 2012 års Red Dot-designpris. Vi presenterar också trädgårdsredskap för barn ur ett nytt perspektiv, och välkomnar nytillskott till befintliga serier.

Vi syns på GAFA
I hall 6.1 och monter D-10/E-11 kan GAFA-besökarna själva uppleva våra produkter i de olika prova på-montrarna redan innan de släpps på marknaden. Fiskars-teamet kommer att finnas på plats för att informera om redskapen och ge tips och råd som gör trädgårdsarbetet ännu roligare.

Nytänkande i trädgården
Fiskars strävar efter nytänkande i trädgårdsvärlden med avancerade konstruktioner och material. Vi är övertygade om att även det enklaste redskap kan bli bättre och smartare så att trädgårdsarbetet blir enklare, lättare, effektivare och mer avkopplande och njutbart – precis som det ska vara.

Om du vill ha mer information om Fiskars på Gafa kontaktar du:

Maria Hägg
Trade Marketing Manager,  Fiskars Garden

Fiskars Sweden AB
Box 23, 263 21 Höganäs, Sverige
Mob +46 (0)709 16 14 70
Tel   +46 (0)42 36 11 00
Email maria.hagg@fiskars.com
Web  www.fiskars.com

Fiskars är en ledande global leverantör av konsumentprodukter för hem, trädgård och uteliv. Koncernen har en stark portfölj av ansedda internationella varumärken, inklusive Fiskars, Iittala och Gerber. Fiskars grundades år 1649 och är Finlands äldsta företag. Koncernens aktier är föremål för handel på NASDAQ OMX Helsinki. Fiskars omsättning år 2011 var 743 milj. euro och företaget har cirka 3 400 anställda i över 20 länder. www.fiskarsgroup.com