G A Lindberg ChemTech AB

Nytt lim som härdar i låg temperatur - Ute nu!

Pressmeddelande   •   Jul 25, 2013 14:25 CEST

Permabond lanserar ett nytt 1-komponent epoxilim som härdar vid låg temperatur.

Permabonds nya ES566 epoxilim erbjuder alla dem vanliga fördelarna som utmärker en konventionell 1-komponent epoxi (som hög hållfastighetsprestanda, utmärkt temperaturtålighet, bra kemikalie- och miljötålighet) men med den extra bonusen att den härdar redan vid väldigt låg temperatur.

Kortare härdningstid

1-komponent epoxilim kräver normalt en temperatur på omkring 120-150°C för att härda, vilket gör att de inte passar temperaturkänsliga material såsom vissa plaster som kan deformeras eller smälta. Känsliga elektroniska och magnetiska komponenter kan också påverkas negativt av höga temperaturer. Permabond ES566 är ett snabbhärdande lim och härdar redan vid så låg temperatur som 80°C och har utmärkt vidhäftning även på svåra ytor (som Nylon, PBT, titan och många andra material). Det gör att den är perfekt att använda i knepiga applikationer där andra värmehärdande epoxilim inte kan användas.

Användare av konventionella 1-komponent epoxilim och vill spara tid eller energi kan dra nytta av Permabond ES566.

För mer information om den här produkten eller vårt övriga sortiment,
kontakta oss på G A Lindberg ChemTech på tel. 08-703 02 00 eller läs mer på vår hemsida

Vi erbjuder våra kunder helhetslösningar inom; Sammanfogning/limning/tätning, smörjning, skäroljor/vätskor för metallbearbetning, rostskydd, rengöring och produkter för elektronikproduktion. Tillsammans med våra doseringssystem så får ni alltid rätt mängd på rätt plats oavsett produkt. En helhetslösning från oss innebär självklart att ni får en fungerande produkt/lösning för produktion och underhåll, utöver detta får ni även leveranser av önskad produkt enligt era önskemål i rätt tid.

Tillsammans med en god totalekonomi.

Produkterna/lösningen ska naturligtvis uppfylla gällande lagar och regler, både vad det gäller yttre och inre miljö. Vi ställer kostnadsfritt upp med härdplastutbildningar för våra kunder.

Vårt rikstäckande återförsäljarnät hjälper dig med snabba leveranser och lokal lagerhållning av alla våra produkter.