Pace on Earth AB

Nytt löparläger med Pace on Earth!

Pressmeddelande   •   Jul 29, 2015 20:44 CEST

Lite längre. Lite tuffare. Mycket mer äventyr.

Tillsammans med Inov-8 presenterar Pace on Earth ett nytt löparläger i Montserrat, Spanien. Lägret har endast 12 platser så det gäller att skynda sig!

Drömmer du också om att utforska dina gränser?

Ultra Trail Camp Montserrat är inget vanligt träningsläger. Det här är löparlägret som genom många timmar i löparskorna tar dig längre ut på stigarna, högre upp i bergen och närmare den där gränsen du vill utforska.

Vi kommer springa höjdmeterspass med fokus på teknisk trail. Vi kommer springa genom fantastiska landskap med hänförande vackra vyer. En av dagarna blir riktigt ultralång — vi startar i mörker och möter soluppgången från berget. Du kommer få lära dig hur du planerar ditt eget äventyr, hur du gör en riskanalys och hur du bäst förevigar dina upplevelser. Programmet innehåller många timmars löpning, yoga och styrketräning för löpare, och också ett antal föreläsningar/workshops med ultra- och äventyrstema.

Datum 30 oktober - 4 november 2015

Inbjudan http://www.paceonearth.se/loparlager/ultra-trail-camp-montserrat/

Välkomna!

Ellen och Johnny, Pace on Earth

Pace on Earth drivs av kärlek och kärlek till löpning. Vi vill föra den energin vidare genom vårt engagemang i sociala medier. På hemsidan hittar du råd och information kring löpning och kost, en blogg och en webshop med den viktigaste utrustningen för att nå längre.