Lustra Utveckling AB

Nytt Malmöföretag sätter fokus på service

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2011 14:38 CET

Lustra Utveckling, nyetablerade i Malmö, sätter fokus på malmöföretagens service genom nyinstiftat pris och utbildningar.

Undersökningar visar att bemötandet är den viktigaste delen av köpupplevelsen. Tyvärr överskattar många företag sin egen service. Åttio procent av företagen i en undersökning gjord av amerikanska Bain & Company anser själva att de har en mycket bra servicenivå, men bara åtta procent av deras kunder håller med.

- Det här har vi tagit fasta på i vår verksamhet, säger Caroline Murray Carlsson, vd för Lustra Utveckling som etablerades i Malmö i oktober 2010. Vi vill bekämpa dålig service och hjälpa företag i Malmö att bli riktigt framgångsrika. Det handlar dels om att göra företagen medvetna om vad riktigt bra service är, och att tillhandahålla kunskap och konkreta verktyg. Vi lanserar utbildningar i kundservice, delar ut ett nyinstiftat pris och recenserar service på vår facebooksida.

Servicehjältar
­- Vi lanserar en serie utbildningar som handlar om hur man blir en servicehjälte. Med det menar vi någon som gör något utöver det vanliga, som gör kunden exceptionellt nöjd. Att bli en servicehjälte handlar om att ha rätt attityd, men också att ha teknik och struktur för god kundservice. Våra kurser kommer också att handla om ledarskap för god kundservice och att kunna möta kunder via sociala medier, fortsätter Caroline Murray Carlsson.

Lustrapriset för exceptionell service

- För att uppmuntra företagen i Malmö att lämna god kundservice kommer vi i augusti för första gången att dela ut Lustrapriset. En servicehjälte, dvs en person på något företag i Malmö som har givit exceptionellt god kundservice, kommer att få tiotusen kronor och ett par fårskinnstofflor. Tofflorna symboliserar omtanke, en viktig del i kundbemötandet. På Lustras facebooksida recenserar vi serviceupplevelser och tar också emot tips på vem som ska få priset.

Om Lustra

Lustra Utveckling är ett malmöbaserat utbildningsföretag som hjälper människor att glänsa på jobbet. Förutom kundbemötande arbetar företaget också med utbildningar i ledarskap och kommunikation. Lustra Utveckling har tidigare funnits i Kristianstad, men har sedan oktober 2010 etablerat sig i Malmö. Företaget har tre anställda och ett nära samarbete med ca tio utbildare.

För mer information:

Caroline Murray Carlsson

Lustra Utveckling AB

Friisgatan 11A

caroline@lustra.se

www.lustra.se

Lustra håller utbildningar som hjälper dig att glänsa på jobbet. Våra områden är KundbemötandeLedarskapRetorik, Konflikthantering och Mötesteknik