Den Rockande Kocken & Metal Munchers

Nytt management - JD Miller

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2014 20:32 CEST

Den Rockande Kocken, i det civila kallad Tobbe Hvornum, tar nu ett nytt steg och breddar verksamheten med management för rockband. Först ut är JD Miller från Borås som 4:e juni släppte sitt debutalbum "Grand Intentions" med distribution via Rambo/Gain och första singeln "Let It Burn" släpptes 21:e maj.

Boråsbördiga JD Miller har sedan 2010 jobbat på den lokala scenen och gått från klarhet till klarhet med sin bredbenta, melodiösa hårdrock. Under 2013 skrev bandet ett avtal med Rambo Music/Gain Production (dotterbolag till Sony Music) och bandet är nu redo att sätta sitt avtryck på musikvärlden med sitt debutalbum Grand Intentions som släpps 4:e Juni.

"Grand Intentions" är JD Millers debutalbum och har spelats i två olika studios i Borås. Plattan är mixad och mastrad av Christian Svedin på Studio Haga i Kinna.

Plattan innehåller 9 spår på vilka man kan höra en tydlig mix av gitarrdriven, klassisk, svängig rock blandat med modernare amerikanska inslag samt en touch av metal. Detta kryddat med starka melodier och kraftfull dynamisk leadsång utgör Grand Intentions.

Lägg också till ett grymt gitarrsolo på låten "Falling Apart" signerat Mattias ”IA” Eklundh och du har 40 minuters ren rockkärlek att götta till!

Den rykande färska videon till "Let it Burn":

En tidigare video med killarna hittar man här:

Och här hittar man deras hemsida:

Den Rockande Kocken (Tobbe Hvornum) utökar med en helt ny hemsida, Bandwire Event på http://www.bandwire.se/, för att bättre täcka upp alla verksamheterna som förutom management också omfattar en uppskattad och välbesökt elitblogg kallad, just det, Den Rockande Kocken.

Bloggen Den Rockande Kocken:

Kontakta oss gärna på info@godaremat.se, info@bandwire.se eller 0709-514195 för presskit för JD Miller eller för att boka intervjuer.

Den Rockande Kocken är en av landets mest besökta bloggar med cirka 80.000 unika besökare varje vecka. Inom ramen för företaget Bandwire Event som driver bloggen publiceras även kokböcker och mest framgångsrikt är bokprojektet Metal Munchers som genomförs i samarbete med mer än 100 svenska rockband runt temat favoriträtter.