DinPublik AB

Nytt medieföretag startar nytt magasin för ”nya” Hyllie

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2010 15:56 CET

Nu startar nya medieföretaget Din Publik AB sin verksamhet i Malmöregionen. Det första projektet är ett magasin för den expansiva stadsdelen Hyllie. iHyllie – magasinet med fokus på Hyllie.

Din Publik AB har bildats av tre erfarna kommunikatörer.  Det är pr-konsulten Ann-Kristin Rahmberg, reklammannen Sven-Olof Dahl samt fotografen och journalisten Emilia Olofsson, som var för sig är verksamma i olika medieföretag i Skåne. Företaget bildades tidigare i år.

Nu lanserar Din Publik AB sitt första projekt, magasinet iHyllie. Premiärnumret distribueras inför Citytunnelns och station Hyllies invigning. Magasinet är annonsfinansierat och delas ut till boende och företag i stadsdelen. Upplagan är på 18 000 exemplar.

– Vi satsar på ett kvalificerat redaktionellt innehåll och annonser. Dessutom ska magasinet utvecklas i flera kanaler; i tryck och på internet och på sikt även mobilt via sociala medier, säger Ann-Kristin Rahmberg, VD, DinPublik AB.

Vi har för avsikt att starta upp fler tidningar men också andra projekt i Öresundsregionen. Redan till årsskiftet börjar vi producera en prenumerationstidning.

www.ihyllie.se finns det nya magasinet att läsa som blädderversion. I första numret kan man bland annat läsa om invigningen av Citytunneln, entreprenören Percy Nilsson och hans visioner om Hyllie, maten på äldreboenden, om SVT:s avslutning i Ärtholmens koloniområde, stadsdelschefens tankar om den ”nya” stadsdelen, räddningstjänstens förebyggande arbete etc.

För ytterligare information:

Ann-Kristin Rahmberg, VD, mobil: 0707-35 67 74

www.ihyllie.se

DinPublik AB - rymmer gratistidningar och prenumerationstidningar som når 20 000 läsare i varje nummer i  Öresundsregionen. iHyllie är ett nytt fräscht Malmömagasin i ett spännande och expansivt område, Hyllie. Magasinet iHyllie innehåller bland annat intressanta personporträtt, näringslivsreportage, kommuninformation, sport, mat och resor.