Axema Access Control AB

Nytt nätverksbaserat passersystem från Axema

Pressmeddelande  •  2012-01-23 09:23 CET

Nätverksstandard för både kommunikation och strömförsörjning

Som första passersystem på marknaden tar VAKA klivet fullt ut i nätverket och med stöd för PoE+ (IEEE 802.3at standard) kan hela dörrmiljön, inklusive elektrisk låsning, även få sin strömförsörjning via nätverket. Nya nätverksswitchar med inbyggd reservkraft är utvecklade för att säkerställa driften vid strömbortfall.

Dörrcentral med inbyggd intelligens

Dörrcentralen som sköter alla funktioner kring dörrmiljön är utrustad med en 2-ports nätverksswitch och integrerad mjukvara. Varje dörrcentral fungerar autonomt vilket ökar säkerheten och minimerar risken för avbrott. Ett modulkoncept gör att man enkelt kan lägga till nya funktioner vid behov, t ex finns en motorlås-modul som gör att man slipper att installera separata styrboxar.

Läsare för enklare hantering och bättre tillgänglighet

Även läsarna till VAKA systemet har unik funktionalitet med inbyggd högtalare som standard, och en modell finns med klartextdisplay. Högtalarfunktionen kan användas för att ge meddelanden, om t.ex. när larmet kommer att aktiveras eller informera synskadade om att ange personlig kod (PIN). Klartextdisplayen visar tydliga meddelanden och instruktioner för besökare och användare. Dessutom finns en inbyggd mikrofon vilket betyder att läsarna är förberedda för porttelefoni. Läsarna är robust byggda med ett djup på endast 28 mm för att minimera risken för vandalism, samt givetvis konstruerade för att tåla vårt Nordiska klimat.

Mer information om VAKA systemet finns på vår hemsida: www.axema.se

Axema Access Control AB är ett svenskt säkerhetsföretag som sedan 1992 utvecklar och marknadsför system och produkter för passerkontroll. Sortimentet utgörs främst av passersystem, kodlås, porttelefoner och kortläsare. Utmärkande för produkterna är dess funktionalitet, användarvänlighet, kvalitet och design. Försäljning och installation utförs av lås-, larm-, el- och säkerhetsinstallatörer. Huvudkontoret ligger i Stockholm.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom