SuperLounge

Nytt nummer av SuperLounge Magazine

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2010 10:43 CEST

Neosexuals, Eco clubbing, Strömmen Manufaktur och designade Foosball-bord hör till ämnena i nummer 61 av svenska Internetmagasinet SuperLounge.

SuperLounge Magazine är en av fyra pusselbitar i den svenska designmötesplatsen SuperLounge. Övriga delar är Notes, Events och Catalogue. Notes är kortare notiser i bloggmanér, Events bjuder besökaren på evenemangstips och den kommande sektionen Catalogue är en samlingsplats för de kreativa branscherna i Norden. Allt innehåll är på engelska och den primära målgruppen är besökare med ett starkt intresse för nordisk design.

”Vi siktar på att bli en inspirations- och mötesplats för de kreativa branscherna i Norden. Det kan handla om att få tips om en intressant utställning i ett grannland, möta en potentiell medarbetare eller kund eller bara insupa inspiration från passionerat skrivna artiklar”, säger Olle W. Stråhle, delägare och grundare av SuperLounge.

Det senaste numret av SuperLounge magazine är nummer 61 i ordningen och det tredje numret 2010. Utgivningstakten är 6 nummer per år.

För mer information om SuperLounge, kontakta:

Weronica Löhr, pressansvarig och delägare, 073-502 40 20

Olle W. Stråhle, grundare och delägare, 070-749 86 77

SuperLounge grundades 2000 som ett sidoprojekt vilket mynnade ut i ett underground-magasin med tydlig designinriktning. Ända sedan starten har inriktningen varit att sprida personliga och passionerade texter om ämnen, platser och fenomen. I slutet av 2009 bildades SuperLounge Magazine AB och SuperLounge återvände efter ett drygt år av cybersömn och utökades samtidigt med Events, Notes och Catalogue.

Since the year 2000, SuperLounge has had its focus on delivering interesting and passionate editorial content. We deliver the scope on products, personalities, phenomena and places within the categories Design, Fashion, Culture, Food & Drinks and Travels.