Spray, Spraydate och Passagen

Nytt öppet debattforum om kyrka, religion och samhälle

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2012 13:01 CEST

Trion bakom kristen opinion startar nu ett nytt forum för debatt inom Passagen.se, Churchmill. Det är skribenten och prästen Annika Borg, Christer Hugo och Johanna Andersson  som tillsammans ligger bakom bägge bloggarna:

Varför ville ni starta Churchmill?

- På vår blogg kristen opinion driver vi våra linjer. Men vi ville koppla ett öppet debattforum om kyrka, religion och samhälle  till vår blogg. Vi tar inte hänsyn till vilken kyrklig eller politisk hemvist människor har utan kommer att publicera den som bidrar till spets, höjd och bredd.

- Vi vill ha högt till tak. Mycket till exempel kyrklig debatt är strömlinjeformad och förutsägbar. Vi har sett behov av mer debatt  när det gäller t.ex. kyrkans livsfrågor. kristen opinion är vår redaktionsblogg och Churchmill vårt debattforum!

Hur kommer det att fungera?

- Man går in på Churchmill och läser “Att skriva på Churchmill” sedan blir man kreativ och mejlar sina inlägg till churchmill@passagen.se. Det fungerar tekniskt som en blogg, men det blir våra läsares blogg!

Vilka vänder ni er till?

- Alla som är intresserade av våra profilfrågor! Vi tycker att det här är jättespännande och välkomnar skribenter till Churchmill!

En av premiärskribenterna på Churchmill är journalisten Siwert Öholm. Artikeln kommer ut på Churchmill under onsdagen.

Kontakt för bloggarna Churchmill och Kristen opinion:
Annika Borg och Christer Hugo, churchmill@passagen.se

Kontakt för Passagen.se:
Karin Nygård, redaktör, karin@passagengruppen.se, 072-3017228.

Om Passagen och Keynote Media Group

Passagen.se är en av Sveriges största mötesplatser på nätet med fokus på aktuell debatt och blogg för vuxna människor. Varje vecka har vi ca 400 000 unika besökare.

Passagen ingår i Keynote Media Group som är en av Sveriges största mediekoncerner inom underhållning och sociala medier. I vår portfölj finns kända varumärken som SIME, Rodeo, Bidster, Sportal, Viva City, Nöjesguiden, Spray och Spraydate. Vi når mer än 2,5 miljoner människor i Sverige varje vecka via internet, mobil, events och printmedia.