Eco Innovation AB

Nytt om miljöinnovationer varje dag

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2008 08:04 CEST

BILD: Grundaren, Erik Sandström planerar för en bättre miljö från Klöverfjällets topp i Norra Borgafjällen i södra Lappland.

Flera glada, Bättre miljö, Pengar åt innovatörerna! Det är vår slogan. Dags att göra mer för det. Eco Innovation AB presenterar dagligen nyheter om Miljöinnovationer och EU-stöd. http://evolveu.bloggsida.se/. Efter drygt två veckors testkörning offenliggör vi nu vår satsning på bloggen MILJÖINNOVATION.

Ja det finns verkligen ett dagligt nyhetsflöde. Vi vill att många människor ska bli glada av det. Vi refererar egna upplevelser, följer pressmeddelanden och nyhetsbrev, och gör ett enkelt utdrag ur dem. Engelska låter vi i regel vara engelska. Relevanta Pressmeddelanden kopierar vi i stora delar. Om möjligt lägger vi in en länk.

I dag, måndag presenterar vi Levon´s Eco-lampa och ultrarent vatten från Xzero AB (publ). I går, söndag gladdes vi åt 40 klimatinnovationer. Men två statusurval har missat den bästa av alla! Lördagsglädjen var den första kommerssiella passagerarbåten på bränsleceller. Fredagshöjdaren var jämnt skägg mellan Volvos PVs nya vindtunnel och Rehacts polska bygge. Och så där bara det flödar av positiva nyheter om milijöinnovationer!

En vän i Naturskyddsföreningen sa till grundaren och VD, Erik Sandström: Hur finansierar Du det? Det är ju mycket jobb. -"Ja, visst är det det. Men det är roligt också. Först får vi göra människor glada och intresserade. Tids nog betalar det sig. Under tiden arbetar vi för det jag tror på."

Bilder kan vi eposta på kort varsel. Mer ord om och av oss finns på hemsidan:http://evolveu.bloggsida.se/ evolveu@gmail.com

epost:

Programförklaring för bloggen MILJÖINNOVATION:

Flera Glada: En miljöinnovation är ett hopp om en bättre framtid. Chansen till en ny lösning är en glädje i sig. När den bär kommerssiellt så sprids den spontant. Vi vill att många ska få del av den glädjen genom min blogg.

Bättre miljö: Spridning av miljöinnovationer på marknaden ger en bättre miljö. Det kan vara radikala förbättringar eller det kan vara småsaker. Men spridningen sker för att det är lönsamt för kunderna. Miljöeffekten kommer därtill. För att klara våra samlade och ökande miljöproblem behövs lösningar som människor vill genomföra utan regleringar från myndigheter. Vi vill hjälpa till att sprida sådana lösningar!

Pengar åt innovatörerna: Självklart ska innovatörerna ha betalt för sitt jobb. Men det räcker inte med en idé om en innovation för att få betalt. Normalt behövs långsiktigt utvecklingsarbete som kräver både kapital och organisation. Vibidrar med tankar om EU-finansiering och annan finansiering.

Eco Innovation AB är ett familjeägt bolag i aktiv drift sedan 1/4 2008. Vi arbetar med miljöinnovationer och EU-finansiering. Du kan följa oss på bloggen MILJÖINNOVATION. Vi finns i Science Park i Jönköping. Grundaren är hittills den ende fast anställde. Vi köper externa tjänster och kompletterar med tillfälliga anställningar.