Reklamide Skyltgrossisten

Nytt säkrare vägmärke från Karlstad lanseras på mässa i Amsterdam

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2012 13:02 CET

Reklamidé i Värmland AB är ett komplett företag i den globala skyltindustrin. Reklamidé tillverkar och säljer egenutvecklade appliceringsmaskiner på en global marknad samt har egen tillverkning av skyltar med specialkompetens inom spännduksskyltteknik med det patenterade skyltsystemet EZ System. Företaget har genom den egenutvecklade och patenterade appliceringsmaskinen ROLLSROLLER® Flatbed Applicator fått ett internationellt genomslag genom att produkten medför ett teknikskifte inom skyltindustrin. Nu lanseras nästa generation av vägmärken, ny teknologi med säkerhet i åtanke.

Fördelarna med ProviFlex Sign System är:

• Den lätta konstruktionen utan ramverk av galvade rör höjer säkerheten avsevärt vid påkörning.
  • Skarvfri skylt som innebär bättre läsbarhet och ett estetiskt mer tilltalande utseende.
  • Mer kostnadseffektivt då det inte krävs någon avskjuvningsled vid montering.
  • Skyltsystemet är av en självbärande konstruktion som tål mycket högt luftmotstånd och är godkänt enligt gällande industristandarder.

EZ System® togs 2008 in i det globala företaget 3M:s MCS™ garantiprogram och uppfyller högt ställda krav enligt industristandard DIN-1055.

I Sverige marknadsförs och säljs ProviFlex Sign System av ProVia AB, en komplett leverantör av tjänster och produkter inom väg och trafik.

Mikael Göransson, ProVia AB: ”Det nya systemet ProviFlex Sign System är ett stort kliv framåt i skyltutvecklingen. Vi ser stor potential i det vi kallar ”framtidens system” som är: samhällsmässigt besparande, kostnadseffektivt och mer estetiskt tilltalande. En väl utvecklad produkt som leder oss in i en ny generation av säkrare vägmärken.”

Göran Johansson, VD, Reklamide: ”Vi ser stora möjligheter med att ta ut ProviFlex Sign System på en global marknad. Vår strategi är att använda vårt befintliga internationella distributionsnätverk för att skapa försäljning på en större marknad.”

Webbversion: http://www.reklamide.se/om-foretaget/nytt-sakrare-vagmarke-fran-karlstad-lanseras-pa-massa-i-amsterdam

För ytterligare information kontakta:
Göran Johansson, VD, Reklamide
E-post: goran@reklamide.se

Med skylttillverkning som bas utvecklar Reklamidé innovativa produkter för den internationella skyltindustrin. Vår filosofi är att göra det så enkelt som möjligt för våra kunder. Let signs be made easy™