Nicofree

Nytt Samarbete

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2009 09:57 CET

Nytt Samarbete

Privatägda Nicofree AB har ingått distributionsavtal med Swedish Match Distribution AB med start 1 januari, 2010. Nicofree AB startade 2003 i Jämtland säljer och producerar Choice-det nikotinfria alternativet till snus. Pionjären som var först ut på denna marknad med originalet Pepper Choice. Har nu ett väl etablerat varumärke som finns i följande smaker: Pepper, Mumma, Lemon, Apple, Salt och Pepper i miniportion. 2009 kom också KRAV-märkta Smokey med en rökig smak och en lite större prilla.

Nicofree AB är mycket positiva till detta avtal då det kommer att öka vår tillgänglighet hos berörda återförsäljare samt även nå ut bättre till våra konsumenter ute i landet. Så alla återförsäljare som saknat Choice nikotinfria snus i Swedish Match distributions prislista kan nu enkelt beställa via dom. Det går fortfarande att lägga en order hos Nicofree så förmedlar
vi den vidare till SMD. Alla våra produkter kommer även att finnas tillgängliga hos oss.

Vi har ingått detta avtal för att öka tillgängligheten och genom samordnade transporter så blir vi miljövänligare.

Frågor vänligen hör av Er till

Anneli Hellström/vd

Mail: anneli@nicofree.se