Arena Huddinge

Nytt samarbete för fler företag i Flemingsberg

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2007 09:32 CET

Nytt samarbete för fler företag i FlemingsbergLandstingsstyrelsen för Stockholms län har beslutat att inleda ett samarbete med Karolinska Institutet Science Park. Detta innebär att landstinget avvecklar forskningsparken Novum i Flemingsberg. Novums verksamhet övertas nu av det nya bolaget Karolinska Institutet Science Park och Huddinge kommun satsar 200 000 kr årligen i nysatsningen.

Karolinska Institutet Science Park ska arbeta för att etablera företag i forskningsparken och få fler nya företag att bildas utifrån forskningen på universitet och högskolor.

De parter som driver utvecklingsprogrammet för Flemingsberg – är Stockholms läns landsting, Huddinge kommun och Botkyrka kommun. Genom satsningen på Karolinska Institutet Science Park vill aktörerna på ett kraftfullt sätt förstärka utvecklingen i Flemingsberg genom en omfattande verksamhet i området.

Näringslivstillväxten ska förbättras genom en dynamisk forskningspark som ska stödja företagen inom gränssnittet FoU, teknikspridning, entreprenörskap och affärsutvecklings arrangemang som främjar nätverkssamarbete mellan företag.

För mer information:
Berit Oscarsson, informationschef Huddinge kommun