GU School of Executive Education AB

Nytt samarbete mellan Aalto University Executive Education och GU School of Executive Education förstärker genomslagskraften i chefsutbildning

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2015 13:49 CET

Två starka leverantörer av chefsutbildning i Norden – Aalto University Executive Education (Aalto EE) i Finland och GU School of Executive Education i Sverige – har undertecknat ett samarbetsavtal i december 2015. Enligt avtalet kommer man att leverera gemensamma kundanpassade program, program med öppen antagning samt fördjupa samarbetet inom MBA-program. Den första gemensamma aktiviteten blir utbyte av utvalda moduler i respektive Executive MBA-program, som inleds i början av 2016.

– Samarbetet grundas på årtionden av erfarenhet av att erbjuda slagkraftig chefsutbildning, både i Norden och globalt, säger dr Pekka Mattila, koncernchef för Aalto EE.

Aalto EE ägs av Aalto-universitetet och GU School of Executive Education ägs av GU Ventures, universitetets holdingbolag, och är en del av Handelshögskolan vid Göteborgs universitet. Samarbetet förenar tvärvetenskaplig forskning från båda universiteten med ett gemensamt globalt nätverk med mer än 1 000 föreläsare och experter.

– Samarbetets styrka ligger i kombinationen av våra nordiska rötter och våra insikter inom bästa metoder globalt, säger Håkan Ericson, VD för GU School of Executive Education.

För mer information, kontakta gärna

Pekka Mattila
Koncernchef, Professor of Practice
Aalto University Executive Education Ltd
pekka.mattila@aaltoee.fi

Håkan Ericson
GU School of Executive Education AB
hakan.ericson@handels.gu.se

Aalto University Executive Education
Aalto University Executive Education (Aalto EE) erbjuder utvecklingstjänster och utbildning under tre starka varumärken. Vår mission är att bygga en bättre värld genom bättre ledarskap. Tack vareAalto-universitetettillför Aalto EE nya, innovativa inlärningsmetoder samt ett mångvetenskapligt tillvägagångssätt för utveckling av ledarskap och experter. Organisationens styrka ligger i dess globala verksamhetsmodell och mångsidiga utbud. Förutom i Finland och Singapore erbjuder Aalto EE program i Polen, Sydkorea, Taiwan, Indonesien, Sverige, Baltikum, Ryssland och Iran. Som en del av Aalto University innehar vi ackrediteringarnas så kallade "Triple Crown" – de tre mest respekterade affärsutbildningsackrediteringarna: AACSB, AMBA och EQUIS som kombinerat endast beviljats 0,4 % av världens handelshögskolor.
www.aaltoee.com

GU School of Executive Education
GU School of Executive Education levererar ett Executive MBA-program med nordiskt-asiatiskt fokus, samt kundanpassade program för både privat och offentlig sektor. Leverans av programmen sker i Sverige och globalt. GU School of Executive Education utvecklar chefer och ledningsgrupper genom att utforma program så att de alltid kombinerar en akademisk bas med varaktig praktisk relevans.
Handelshögskolan vid Göteborgs universitet är ackrediterade av AMBA och EQUIS och befinner sig i slutfasen av sin ackrediteringsprocess med AACSB.
www.guexed.com

About the School of Executive Education at the School of Business, Economics and Law, University of Gothenburg

The School of Executive Education at the School of Business, Economics and Law, University of Gothenburg offers the only AMBA-accredited Executive MBA Programme in Sweden as well as tailor-made programmes for internationally oriented companies in the Nordic market. Our education programmes are offered in, among other countries, the US, India, Singapore, Hong Kong, China and South Korea. By combining academic rigour with practical relevance we develop our clients’ key employees. The School of Executive Education is part of the School of Business, Economics and Law at the University of Gothenburg – one of just under 70 business schools worldwide with 5-year EQUIS accreditation. http://www.guexed.com/