Care Card AB

Ny sorts presentkort på välgörenhet

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2012 17:13 CEST

Care Card är en ny sorts presentkort i samarbete med bland andra Läkare utan gränser, Barncancerfonden och Bris. Korten är tänkta att ges bort som julgåva – den som får ett kort väljer till vilken organisation kortets belopp skall gå.

Care Card är ett nytt presentkort i samarbete med Läkare utan gränser, Barncancerfonden, Bris, Sos barnbyar och Naturskyddsföreningen. Presentkorten är unika på så sätt att det är den som får ett kort i gåva som bestämmer vilken organisation som pengarna skall gå till. Care Card finns i valörerna 150, 300 och 450 kronor. Hela kortets belopp går oavkortat till organisationen som väljs. Vid köp av Care Card tillkommer en hanteringsavgift utöver kortets belopp. Care Card säljs via företagets hemsida www.carecard.se.

”Vi är mycket spända och förväntansfulla inför den kommande julsäsongen” säger Tore Brännfors, VD på Care Card. ”Förhoppningsvis kan vi få många företag att avstå från slentrianmässiga julklappar för att istället skänka pengar till de som verkligen behöver det”.

Tore Brännfors, VD

Tel. dir: 08-533 399 02

tore.brannfors@carecard.se

Kontaktinformation Care Card

Care Card AB

Brantvägen 3

133 42 Saltsjöbaden

08-533 399 00

info@carecard.se

www.carecard.se

Org.nr: 556881-0021

Företagspresentation Care Card AB

Care Card AB är ett privat aktiebolag med säte i Stockholm. Vi marknadsför Care Card presentkort på välgörenhet i samarbete med ledande välgörenhetsorganisationer.

Vår målsättning är att få företag, organisationer och privatpersoner att minska antalet onödiga julgåvor - och i stället bidra till en bättre värld genom att aktivt stödja utvalda välgörenhetsorganisationer.

Care Card är ett nytt sätt att hjälpa människor, djur och natur. Med Care Card kan du ge bort en uppskattad gåva och samtidigt bidra till en bättre värld. Våra unika presentkort låter köparen välja belopp – den som får kortet i gåva väljer välgörenhetsorganisation.

Vi samarbetar med Barncancerfonden, BRIS, Läkare utan gränser, Naturskyddsföreningen, och SOS Barnbyar. När en innehavare av ett Care Card väljer någon av dessa organisationer som mottagare går hela kortets belopp oavkortat till organisationen.

Care Card köps enkelt genom vår hemsida eller via vår ordertelefon 08-533 399 00. Enklare kan det knappast bli.