Zoomability AB

NYTT SVENSKT ELFORDON GER REVOLUTIONERANDE KÖREGENSKAPER I TERRÄNG

Pressmeddelande   •   Mar 28, 2012 22:51 CEST

Zoomcamps vision är att alla skall ha rätt till det som erbjuds i samhället. Många människor är idag avskärmade från många självklara saker. Därför vill Zoomcamp skapa och erbjuda rörelsefrihet till dem som upplever hinder i sin dagliga tillvaro. Det gäller att se alla gamla hinder som nya roliga möjligheter.

- Vi har inte lösningen på allt men vi har börjat med att frigöra skog och mark, snö och sand med vårt nya och revolutionerande eldrivna terrängfordon, ZoomUphill 1.0 som vi lanserar idag kl 11.00 på 60plus Mässan i Uppsala säger Vd Björn Larsson.

Zoomability AB utvecklar och säljer under varumärket [zoomcamp] terränggående, eldrivna enmansfordon som skapar rörelsefrihet och användarglädje. Genom en holistisk och användarfokuserad design stärker vi användarens självkänsla och status. Läs mer på www.zoomcamp.se eller besök oss på Facebook – Zoomcamp. Zoom Uphill 1.0 är ett eldrivet, terränggående fyrhjuligt enmansfordon konstruerade för att köras i svår terräng som skog, snö, sand eller liknande. Fordonet är klassat som ”Cykel klass III” och är konstruerat för framfart i max 20 km/h. Samma lagar gäller som för en vanlig cykel.

För högupplösta pressbilder, kontakta Paulina Springfeldt, paulina@zoomcamp.se

Zoomability AB - A free mind in motion