Dragon's Lair

Nytt svenskt företag släpper brädspel.

Pressmeddelande   •   Aug 07, 2012 10:47 CEST

FryxGames startades 2011 i Sverige av fyra bröder. På den största internationella spelmässan Spiel i tyska Essen i oktober 2011 fick deras brädspel Wilderness stor uppmärksamhet och de 10 handgjorda exemplaren sålde slut direkt, trots ett pris på 1600 kr/st! När världens största webbplats för brädspelare, BoardGameGeek, lät mässdeltagare rösta på sina favoritspel (det så kallade "Essen2011 Geekbuzz", http://boardgamegeek.com/geekbuzz/overview/essen2011) kom Wilderness på andra plats.

Sedan dess har företaget finputsat spelet ytterligare och tryckt upp det i större skala i den välrennomerade tyska spelfabriken Ludofact.

Wilderness som handlar om att ta sig genom vildmarken före sina motspelare och kunna hantera utmaningar som törst, hunger, utmattning, sjukdomar och farliga djur. Det är ett spännande, realistiskt och fantasieggande spel för både vana och ovana spelare.

På torsdag 9 augusti kl 16-21 kommer Jacob Fryxelius, delägare i FryxGames, personligen visa spelet vid ett release-evenemang på Dragon's Lair, Kungsholmstorg 8. (http://www.dragonslair.se/showevent.php?id=5031)

Alla är välkomna att komma och se och prova denna nyhet!

Dragon's Lair grundades 2004 och består av två butiker och en förening. Butikerna är Stockholms mest mest välsorterade med allt för hobbyspelare, och föreningen skapar ständigt nya möjligheter för spelare att mötas på olika typer av evenemang. Dragon's Lair står värd för turneringar, utbildningar och pressträffar, och bjuds ofta in att representera spelhobbyn i media och på mässor.