Karl Deutsch Nordiska AB

Nytt system för övervakning av klimatförhållande, Elcometer 320

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2011 12:48 CEST

Elcometer 320 är ett kraftfullt system för övervakning av relativ luftfuktighet, temperatur, yttemperatur, daggpunkt samt skillnaden mellan yttemperaturen och daggpunkten (ΔT). Systemet ställs enkelt in via nätverksanslutning eller via bluetooth med hjälp av medföljande programvara ElcoMonitor. I detta program har man möjlighet att ange gränsvärden för en rad olika parametrar som säkerställer en säker målning. Via programmet kan man sedan lätt se aktuell status för de olika stationerna. Detta kan givetvis användas även i andra sammanhang där man vill övervaka klimatförhållandena på flera platser.

Systemet består av en fuktmätare Elcometer 319, en inbyggd PC med nätverksanslutning samt en ljuspelare med visuellt och ljudalarm om någon av klimatparametrarna skulle komma utanför inställda gränsvärden.

Elcometer 320 är ett snabbt system som är enkelt att komma igång med och kan användas i enlighet med ISO 8502-4.

För ytterligare information ring 021-357000 eller läs mer här

Vi kan även erbjuda en rad andra instrument för ytbehandlingskontroll som tex inom rostskyddsmålning, pulverlackering mm.