MPC AB

Nytt tävlingssystem till MPC Stjärnjakten

Pressmeddelande   •   Aug 07, 2012 15:46 CEST

Den exklusiva skattjakten MPC Stjärnjakten har investerat i ett helt mobilt tävlingssytstem som innebär att evenemanget får en än exklusivare inramning och att tävlingsupplägget har kunnat utökas.

MPC Stjärnjakten är en unik skattjakt för den sanna äventyraren där Stockholms skärgård är spelplatsen. Evenemanget skapar de bästa förutsättningarna för teambuilding och innehåller en tävlingsnerv utöver det vanliga. För att lyckas gäller det att bygga ett team med bred kompetens och erfarenhet inom bland annat navigation, matlagning och dryck. Andra bra egenskaper är god fysik och ett gott samarbete inom teamet. Under tävlingen utmanas teamen att lösa problem och med hjälp av ledtrådar för att finna gömda skatter.

Nytt tävlingssystem
Det är för fjärde året i rad som MPC Stjärnjakten arrangeras där man jobbat med klassiska kuvert system för att ge de tre ledtrådar som teamen har till varje skatt. Systemet har fungerat väl men begränsat utvecklingen av evenemanget vilket gjort att man till i år byggt upp ett tävlingssystem som ger en helt mobil lösning. Genom detta ökas tävlingsmomentet där varje ledtråd blir tidsstyrd och därmed blir betydelsen med att ha snabbast båt än mindre. Nya systemet gör också att evenemanget nu kan ta emot fler team och utöka med skatter utan att tävlingstiden ska behövas utökas.

Systemet har tagits fram i samarbete med teknikbolaget The Farm som också klivit in som partner till evenemanget.

- Genom att vi nu kunnat skapa ett helt mobilt tävlingssystem ger det oss nya förutsättningar till att utveckla evenemanget. Att vi lyckats få till detta samarbete med The Farm känns mycket bra då de var vårt första val som leverantör och de visat upp ett mycket proffsigt arbete. Vi ser fram emot fortsatt samarbete med The Farm där vi tillsammans kommer kunna ta evenemanget till nya nivåer och därmed få ett än mer unikt företagsevenemang, säger Marcus Palmqvist CEO Partner MPC AB.

Ger ytterligare möjligheter
Tävlingssystemet ger också evenemangsbolaget MPC AB ytterligare möjligheter att erbjuda företag vid sin grundverksamhet som är att arrangera företagsevenemang. Systemet är uppbyggt med att MPC kan skapa enskilda aktiviteter åt företag som exempelvis att de får en egen skattjakt.

- Vi har haft två mål med att skapa ett mobilt tävlingssystem där en del är att utveckla vårt egna evenemang MPC Stjärnjakten. Den andra delen att vi ska kunna i vår portfölj kunna skapa helt unika team aktiviteter åt företag vid deras egna möten, säger Marcus Palmqvist

MPC Stjärnjakt äger rum den 18 augusti i Stockholms skärgård där team möts på morgonen för gemensam frukost på Kungliga Djurgårdens Biskopsudden Marina. Teamen beger sig därefter ut med båtar på varsitt håll för att jaga skatter. Jakten avslutas med gemensam After Sea, prisutdelning och kräftskiva hos Jungfrusunds Marina. Aftonen följs upp med After Party hos Café Opera där deltagare, partners och speciellt inbjudna deltar.

För vidare information om MPC Stjärnjakt, kontakta Marcus Palmqvist via mail marcus.palmqvist@mpcab.se eller telefon 08 – 452 22 32 eller besök www.mpcstjarnjakten.se

För vidare information om The Farm besök www.thefarm.se