Aspiro AB (publ)

Nytt USA-avtal för Rubberduck

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2007 09:16 CEST

Rubberduck Media Lab har tecknat avtal med Thumbplay, www.thumbplay.com, USA:s ledande onlineåterförsäljare av mobil underhållning. Avtalet gäller distribution av videoinnehåll i USA. Rubberduck Media Lab är ett helägt dotterbolag av Aspiro.

- Rubberduck satsar i USA. Vår avsikt är att vara först med att ge våra kunder möjlighet att erbjuda mobil-TV via alla operatörer på marknaden. Thumbplay är redan en av de viktigaste aktörerna på den mobila innehållsmarknaden i USA. Att de väljer Rubberducks mobil-TV-lösning ger oss förtroende att vi kan lyckas även på denna krävande marknad, säger Ola Svartberg, VD på Rubberduck Media Lab.

Rubberduck Media Lab finns också sedan tidigare på den amerikanska marknaden genom avtal med Fox Mobile Entertainment. Det nya avtalet positionerar Rubberduck och Aspiro ytterligare inom mobil-TV.

– Mobil-TV är ett av våra viktigaste tillväxtområden och satsningen i USA är helt i enlighet med vår strategi. Aspiro har genom Rubberduck marknadens bästa lösning för mobil-TV, säger Gunnar Sellæg, VD på Aspiro.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Kristin Breivik Eldnes
Tf informationsansvarig
e-post: kristin.eldnes@aspiro.com

Ola Svartberg
VD Rubberduck Media Lab
e-post: ola.svartberg@rubberduckmedialab.com

Besök gärna www.aspiro.com och www.rubberduckmedialab.com för mer information.

Om Rubberduck Media Lab
Rubberduck Media Lab tillhandahåller lösningar för mobil-TV och -radio samt ”on-demand” multimedia till TV-, medie-, musik- och filmbolag samt mobiloperatörer och innehållsleverantörer. Rubberduck har sedan tidigare kunder som BBC och BBC World, MTV Nordic, FOX Movies, NRK, TV4, Telenor, Netcom/TeliaSonera, Sprint, Musicbrigade, VG, Aller och Aftenposten.

Om Aspiro
Aspiro skapar och tillhandahåller mobil underhållning, företagslösningar och söktjänster och är marknadsledare i Norden. Med Aspiros tjänster kan användarna titta på TV, lyssna på musik, spela spel med mera i mobilen eller på webben. Försäljningen sker under varumärken som Inpoc, Cellus, Mobilehits och Boomi. Aspiro grundades 1998 och är ett smallcapbolag noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. 2006 omsatte Aspiro 448 MSEK och har cirka 150 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Sverige och marknadskontor finns i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Estland, Lettland och Litauen.

Om Thumbplay
Thumbplay, Inc. is a leading online platform of mobile entertainment content. The company aggregates, promotes and delivers mobile content directly to members via Thumbplay.com. The site offers ringtones, wallpapers, games and text-based services through a membership-based, community experience. Thumbplay, headquartered in New York, was founded by CEO Are Traasdahl and Executive Vice President, Marketing Evan Schwartz. Thumbplay Inc., is backed by Bain Capital Ventures, SoftBank Capital, i-Hatch Ventures, Redwood Partners, New Enterprise Associates and Meritech.