Fleet 101 AB

Nytt verksamhetssystem hos Höglands Logistik

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2012 11:14 CET

Under hösten har det rikstäckande transportbolaget Höglands Logistik i Nässjö ersatt sitt gamla verksamhetssystem med K2, levererat av Fleet 101.

”Med K2 har vi fått markandens modernaste och mest kompletta systemplattform. Det är ett enkelt men kraftfullt system att arbeta i och det erbjuder alla funktioner ett modernt transportföretag behöver, inte minst vad det gäller möjligheten att skapa effektiva EDI lösningar.” säger Michael Thomasson, IT-ansvarig på Höglands Logistik.

Höglands Logistik använder Fleet 101 K2 för orderhantering, trafikledning, prissättning, fakturering och reskontrahantering. Utöver detta används även kundhemsidan där kunderna kan boka transporter, skriva ut fraktdokument, beräkna priser och ladda ner statistik. I installationen ingår även ett antal olika EDI lösningar mot kunder och samarbetspartners. Höglands Logistik kommer även att knyta samman K2 med sitt lagersystem från Ongoing Warehouse samt med sina fordonsdatorer från Volvo Dynafleet.

Fleet 101 K2 används idag av fler än 100 transportföretag runt om i Norden och bara under senaste året har 30-tal transportföretag blivit nya användare av K2.

För mer information, vänligen kontakta:

Michael Thomasson, Höglands Logistik AB, tel: 0380-756 80, michael@hlogistik.se

Mattias Samuelsson, Fleet 101 AB, tel: 0703-22 78 98, mattias@fleet101.se

Om Höglands Logistik AB

Höglands Logistik AB med säte i Nässjö är en oberoende transportpartner som erbjuder ett brett utbud av tjänster med allt ifrån lokal paketdistribution till rikstäckande inrikestransporter och spridningsupplägg. Genom vårt unika nät av samarbetspartners kan vi även ombesörja era övriga transport behov

Mer information på www.hlogistik.se

Om Fleet 101 AB

Fleet 101 utvecklar och marknadsför verksamhetssystemet K2 som idag används av fler än 100 kunder i Sverige, Danmark, Finland och Estland. Affärsidén är att effektivisera kundernas order och transportplanering samtidigt som de förenklar och effektiviserar processen med att fakturera och avräkna. K2 har även stöd för kommunikation med fordonen där digital arbetsorderhantering och positionering är två av huvudfunktionerna. I K2 ingår också internethemsidor för kunder, åkare samt chaufförer.

Mer information på www.fleet101.se