Bachelorbox.se

Nytta och nöje är vår melodi!

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2016 10:20 CEST

I början av hösten lanserade svenska Bachelorbox den första av en serie med digitala kampanjer som ska hjälpa dem att sätta varumärket på kartan hos svenska konsumenter. De vill identifiera tillfällen i människors där företagets boxar passar som handen i handsken.

Först ut i september var fodelsedagskollen.se som är en väldigt simpel idé som går ut på att påminna och inspirera till bra födelsedagsfixande. Efter en intressepeak med anmälningar letar Bachelorbox just nu efter samarbetspartners för att ta idén vidare och förädla födelsedagskonceptet.

Gänget förstod tidigt på gensvaret att både deras prenumerationskoncept och engångsboxar sågs som en schysst gåva vid födelsedagar, jul, student, namnsdag och andra högtidsdagar.

Med tanke på hur kunderna ser ut och den feedback vi får så ser vi Bachelorbox som en fin plattform för att inspirera folk på riktigt samtidigt som vi tror på att synas och bli starka med andra. Vår fars dag kampanj är ett bra exempel på detta, Vi går "all in" säger VD Mikael Nyman.

I oktober var det dags för Bachelorbox att sparka igång kampanjen "Hej Pappa". En kampanj som alla kan delta i och utan några köptvång. Där du har möjlighet göra alltifrån att skicka ett gratis vykort genom PostNord’s app ”Riktiga Vykort”, tävla om företagets boxar till att få inspiration.

Med 2,3 miljoner pappor i landet så antog vi oss en stor utmaning inför fars dag att med små medel nå ut med en kampanj där försäljning av våra boxar inte låg i enskilt fokus. Men det verkar sprida sig och känns som vi lyckats göra upplägget intressant, vi får in anmälningar varje dag i vårt påminnelseformulär och än är det ett tag kvar till den 13/11, säger VD Mikael Nyman

I helgen släppte Bachelorbox Sveriges skönaste fars dag hälsning där Les Krymes sjunger om att ”Bigga” upp pappa på fars dag.

Framöver blir det fortsatt fokus på att genom samarbeten hitta spännande upplägg som förenar nytta med varumärkesbyggande och en stort portion nöje. Närmast ut ligger storhelgerna i slutet på året.

Hej Pappa: bachelorbox.se/pappa

Hej Pappa video: https://vimeo.com/188564848

Födelsedagskollen: www.fodelsedagskollen.se

Artist: Les Krymes

Produktion: Adstream

För ytterligare information eller digitalt material vänligen kontakta mikael@bachelorbox.se

Text och bild fri för publikation. www.bachelorbox.se.

Bachelorbox.se är en del av Walkesro Design AB och vi drivs av en idé och en passion för bra produkter, schysst service och kärlek till vår omvärld. Den första boxen skickades 2009 till två av Elisabeths söner som flyttat till Malmö.

Med bra produkter, schyssta villkor och prisvärt innehåll kommer vi alltid att vara ”ett schysst paket” med förbrukningsartiklar.