Jakobsson Reklam & PR

Nyttigt snacks från SydGrönt!

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2011 08:08 CET

SydGrönt lanserar en nyhet för alla barn (och vuxna): nyttigt snacks i Hello Kitty-förpackningar! Det består av sköljda, skivade äpplen och minimorötter som är lagda i portionspåsar.

Nu får godiset i butikerna en ny konkurrent: nyttigt snacks från SydGrönt! Först ut är äpplebitar och minimorötter. De kommer i portionsförpackningar med Hello Kitty- tema, som är tänkt att särskilt tilltala familjens yngsta medlemmar.

SydGrönt är stolta att som det enda företaget i Skandinavien kunna erbjuda nyttigt snacks i Hello Kitty-påsar. De har i ett samarbete med Plus Licens fått rätt till detta världskända varumärke. SydGrönts förhoppning är att denna nyhet ska göra det lättare för barn och vuxna att välja nyttigt godis framför vanligt godis.

”Med vårt nya snacks vill vi erbjuda ett alternativ till vanligt godis. Vi hoppas kunna inspirera barn till att äta hälsosamt – och visa att nyttigt kan vara gott och kul!” säger Ted Stenshed, VD på SydGrönt.

Påsarna rymmer 85 gram och är perfekta till mellanmålet, utflykten, bilresan eller fredagsmyset. De exponeras i rosa lådor, som är anpassade för kyldiskarna i butik.

För mer information:
Besök www.sydgront.se eller kontakta Ted Stenshed, ted.stenshed@sydgront.se, tel. 042-490 27 18.

Sanrio är ett globalt företag som designar, producerar och licensierar produkter som brevpapper, skolmaterial, presenter och accessoarer, med olika Sanrio-figurer. Deras mest kända figur är Hello Kitty, som hör till de mest framgångsrika varumärkena i världen. Sanrio grundades i Japan 1960 av Shintaro Tsuji.

SydGrönt är en av Sveriges största grönsaksleverantörer, och har sitt huvudkontor i Helsingborg. SydGrönt ägs av ett sjuttiotal odlare från Trelleborg till Ockelbo och har full kontroll över hela värdekedjan, från val av fröer till skörd, förädling och leverans ut i butik. Alla grönsaker kommer från egna jordar när säsongen medger detta. Odlarna är alla certifierade enligt kvalitetssystemet IP Svenskt Sigill.