Pitch (by Concept Cove Design)

Nyzeeländsk Designer öppnar butik och designstudio i Gamla Linköping

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2010 21:19 CET

Nu öppnar en ny butik och designstudio med namnet Concept Cove i Gamla Linköping.  Bakom detta står Chil, en nyzeeländsk designer som flyttade till Linköping för cirka ett år sen.  Tidigare har Chil har skapat den portabla tygkassen Pitch bag som finns i designbutiker runt om i Sverige.

Utöver väskorna har butiken det nybildade sortimentet med Pitch Design smycken och accessoarer. I butiken finns det moderna produkter med nyskapande material som tillverkats traditionellt.

Pitch design är målmedveten, vacker och prisvärd. De förkroppsligar Chils uppfattning att unik stil och god kvalitet inte behöver vara dyrt.

Pitch Design & Bags har skapats av den prisbelönta Nyzeeländska Industridesignern Chil Loong. Hon växte upp på Nordön i det vackra Wairarapa känd för sin rika natur. Efter arbetat internationellt med de största IT- och designföretagen valde hon nyligen att bosatta sig i Sverige. Här har hon funnit ny inspiration och en ny inriktning för sin kreativitet.