Eel Egg Entertainment

O-KULT debuterar!

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2010 09:54 CET

Den 26e februari landar den självbetitlade fullängdsdebuten från O-KULT, Sveriges enda gothcowboys, i skivaffärerna och på alla download och streamingsajter. Självklart finns radiosingeln ”City of Sin” med, men även efterfrågade klassiker som ”King of Voodoo Rock ’N’ Roll” är inkluderade.

O-KULT levererar hittiga rocklåtar med surf/cowboy gitarrer och majestätiska keyboards, allt inlindat i en känslosam, gothisk atmosfär. O-KULT ger dig helt enkelt hits som tilltalar alla som älskar såväl rock och metal som goth, synth eller glam.

O-KULT’s första singel ”Tonight” släpptes i maj 2009 och spelades på olika radiostationer över hela Sverige. Debutplattan ”O-KULT” släpps den 26 februari 2010 på Eel Egg Entertainment (Sound Pollution) och innehåller bland annat radiosingeln ”City of Sin”. Videon är under inspelning och turnélistan uppdateras dagligen.

O-KULT medverkade på den amerikanska samlingsskivan "Funeral vol.2" med en tidig inspelning av ”Tonight”. Låten hamnade på heavy rotation på Amerikansk radio. O-KULT fick sedan utmärkelsen "Best in Sweden" av Close-up Magazine. Med deras energifyllda liveshow bygger nu O-KULT upp en fansskara över hela Sverige och snart är det dag satt ta sig an resten av världen!

Releasefest i dagarna två!
O-KULT håller releasefest på LOIS (Grev Turegatan 8) fredagen den 26/2 och bjuder då även på ett livegig tillsammans med "Order of Isaz". Dagen efter hålls en extra releasefest på ROCKS vid Mariatorget. Naturligtvis spelas plattan på dansgolvet!

Kolla in O-KULT på nätet: www.o-kult.com
Skivbolag: Eel Egg Entertainment, www.eelegg.com
Booking/management: www.wolfwerk.se

Eel Egg Entertainment is an entertainment group with label (Eel Egg Records), music production (Eel Egg Music), booking and management (Eel Egg Live) services.
Visit www.eelegg.com or contact Linus Jackson at linus@eelegg.com or +46 (0) 704-798744.