Norrviddenkoncernen - nu en del av Diös Fastigheter

O´Learys åter till kv. Lyckan i Sundsvall

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2010 07:30 CEST

Den välkända sportbaren O’Learys återvänder till Kv. Lyckan i Sundsvall. O’Learys var fram till branden 2005 under många år en välkänd mötesplats i Sundsvalls nöjesliv. Den efterlängtade sportbaren återuppstår nu igen och blir ett  kärt återseende för många sundsvallsbor.

Kommunen ser mycket positivt på etableringen som medför en efterfrågad utveckling av Olof Palmes Torg.

- Vi välkomnar näringsidkare som vill etablera sig i Sundsvall. Kul att den västra delen av Storgatan utvecklas. Sundsvall är en stad som går framåt och det här är bra för stenstans utveckling, menar Peder Björk, kommunalråd i Sundsvall.

Gallerian In får i och med O’Learys etablering ett nytillskott på restaurangsidan och attraktionskraften kring Olof Palmes Torg förstärks betydligt.

- Det här är ett mycket positivt inslag som även berikar utbudet i gallerian In, anser Bo Tjälldén marknadsområdeschef Norrvidden Fastigheter i Sundsvall. Att besöka gallerian ska vara en helhetsupplevelse med ett rikt utbud av både shopping, mat och dryck. O’Learys etablering innebär att vi nu bidrar till att området kring Olof Palmes Torg blir levande även efter butikernas stängningstider, en levande stadsdel även kvällstid med andra ord.

Den välkända kedjan har längtat efter att åter kunna slå upp portarna i Sundsvall, men fram tills nu inte hittat någon bra lokallösning. O’Learys får nu ett läge som erbjuder både fin omgivning, sundsvalls bästa kvällssol och närhet till det nyrenoverade området kring Selångersån.

- Vi är naturligtvis mycket glada över att återigen få öppna upp i Sundsvall, som är en viktig stad för O’Learys”, säger Wilhelm Vintilescu, VD för O’Learys Trademark. O’Learys och Sundsvall har många och långa år av härligt umgänge som vi nu återupptar, och att döma av reaktionerna från gäster som efterfrågar vår närvaro i Sundsvall så är suget efter O’Learys stort. Jag har hört om kommunens planer om det vackra caféet och trappan ner mot ån och det binder naturligtvis samman oss med ett mycket intressant område. Jag önskar våra franchisetagare och Sundsvall lycka till med den nya fina etableringen, avslutar Wilhelm Vintilescu.

O’Learys planerar att öppna i februari och kommer att drivas som franchiseföretag av krögartrion bakom Oscar Matsal och Bar.

För mer information, kontakta:

Bo Tjälldén, marknadsområdeschef Norrvidden Fastigheter i Sundsvall, 060- 13 76 41
Wilhelm Vintilescu, VD O’Learys Trademark, 0707 - 10 80 05

Norrvidden Fastigheter är ett norrländska fastighetsbolag med huvudkontor i Sundsvall. För att ha en stark lokal närvaro har vi lokalkontor på våra huvudorter Sundsvall, Gävle, Östersund, Umeå och Luleå. Bolaget bildades 2002 och äger fastigheter om totalt ca 850 000 m2. Investmentbolagen Altor och Bure äger bolaget.