Canal Digital Sverige AB

O´Learys fortsätter med sportsändningar – förnyar ramavtal med Canal Digital

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2006 13:09 CET

Restaurangkedjan O’Learys har tecknat ett nytt ramavtal gällande distribution av TV-sändningar med TV-distributören Canal Digital.
Restaurangkedjan kan nu fortsätta med attraktiva sportsändningar för sina gäster.

”O’Learys är en viktig samarbetspartner till oss och vi har sedan tidigare ett mycket bra och nära samarbete. Därför ser vi mycket positivt på att de valt att fortsätta. Det visar även på att vi har ett attraktivt kanalutbud var det gäller sport som är O´Learys primära fokus”, säger Patrik Hofbauer, VD på Canal Digital.

Avtalet omfattar alla O´Learys samtliga restauranger, vilket i dagsläget uppgår till 37, runt om i Sverige och innefattar sändningar av TV4, TV4+, Kanal 5, Eurosport, Eurosport 2, Extreme Sports och CANAL+. Avtalet är bindande i 12 månader och kan därefter förlängas på löpande basis.

”För oss är det ett viktigt avtal i den mån att vi ser till att våra medlemmar tecknar lagliga abonnemang för offentlig visning, vilket är en kärnfråga för oss. Sportsändningar är av stor vikt för vår verksamhet och via Canal Digital får vi tillgång till en del av det bästa utbudet, säger Wilhelm Vintiescu, VD för O´Learys.

För mer information, kontakta:
Ulrika Hultgren, informationsansvarig på Canal Digital, tel: 08-772 25 26 eller 0708-48 86 26.
Wilhelm Vintilescu, VD för O’Learys, tel: 08-545 165 32, 0707-10 80 05.

Om Canal Digital
Canal Digital är Nordens största digital TV-operatör. Närmre tre miljoner nordiska hushåll får TV direkt eller indirekt från Canal Digital, som är helägt av norska Telenor. I Sverige erbjuder Canal Digital runt 80 TV-kanaler, 20 musikkanaler och interaktiva tjänster via satellit, kabel och bredband. För ytterligare information besök www.canaldigital.se.

O´Learys
O’Learys är en av Sveriges ledande restaurangkedjor med fler än 40 restauranger över hela landet. I maj 2004 gick Scandinavian Service Partner AB (SSP) in som huvudägare. Som en följd av affären expanderar O’Learys Trademark AB (OLTM) i Sverige och utomlands. För mer information besök www.olearys.se