Apoteket Omstrukturering AB

OAB belönas för sitt pressrum

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2009 16:00 CET

Apoteket Omstrukturering AB, OAB, har tilldelats utmärkelsen Årets pressrum 2009 i kategorin Hälsa & Sjukvård. I motiveringen står det att OAB ”utifrån branschens förutsättningar bedöms ha lyckats bäst med att optimera sitt pressrum och utnyttja möjligheterna med MyNewsdesks PR-verktyg för att uppnå en effektiv distribution av pressinformation för bättre spridning och mer publicitet”.

Det är MyNewsdesk som utser de bästa aktörerna bland 2 174 företag och organisationer inom 14 olika kategorier – från jordbruk till mode och medicin. Utmärkelsen syftar till att visa hur man kan använda moderna verktyg för att effektivisera distribution och spridning av pressinformation.

– Fantastiskt roligt. Det känns som ett kvitto på att journalister har haft nytta av materialet i vårt pressrum, säger Anna Lena Boucht, informationschef på OAB. Vårt uppdrag medför ett stort informationsansvar och MyNewsdesk har varit ett stöd i det arbetet. Det är också spännande att se vilka tjänster jag har nytta av och vilka nya applikationer som kommer.

Hon har under det senaste halvårets intensiva arbete med omstruktureringen av den svenska apoteksmarknaden haft daglig kontakt med journalister över hela landet.

– Ingenting kan ersätta det personliga samtalet, men att kunna presentera nyheter för många nyhetsmedier i hela landet samtidigt har varit oerhört viktigt under försäljningsarbetet. Vi slog besöksrekord i vårt pressrum under presskonferensen då försäljningen av 460 apotek tillkännagavs, säger Anna Lena Boucht.

__________________________________________________________________

För mer information:
Anna Lena Boucht, informationschef OAB, 0703-47 23 05

Apoteket Omstrukturering AB (OAB) har inrättats för att leda och övervaka de processer som är nödvändiga för att omstrukturera Apoteket AB under omregleringen av den svenska apoteksmarknaden. OAB leder processen rörande avyttring av apotek med målet att skapa förutsättningar för en väl fungerande konkurrens på en omreglerad apoteksmarknad.
www.omstruktureringsbolaget.se
www.apoteksgruppen.se