Uniprice

Oakleys nya Switch lock-teknik

Pressmeddelande   •   Dec 25, 2011 14:52 CET

1-2 plusgrader, klarblå himmel och strålande solsken kan plötsligt förvandlas till en tjock snöstorm som blåser dig rakt i ansiktet. Väderförhållandena i backen är oberäkneliga och det har Oakley haft i åtanke när de tagit fram den senaste skidglasögon-modellen som de själva kallar för "Revolutionary...Best ever".
Med den nya, snabba "Switch lock-tekniken" kan du byta lins på bara några sekunder och ha perfekt syn oavsett väder.

Det finns ingen lins som är anpassad för alla de olika slags väder som en skidåkare eller snowboardåkare möter i backen. Därför har det sedan länge varit möjligt att byta lins på sina skidglasögon. Men det har aldrig tidigare varit möjligt att göra det så smidigt och snabbt som nu. Med Oakleys senaste skidglasögon går det på bara några sekunder och du kan till och med ha kvar glasögonen på huvudet och ha vantarna på.

Uniprice är världens första globala och objektiva prisjämförelse-app och gör global shopping mobilt, roligt och prisvärt. Uniprice är svenskt och har funnits sedan 2009.