Dalsland

OAS-Outdoor Academy of Sweden besöker Dalsland

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2008 15:57 CEST

Den 23-29 september 2008 kommer Västsverige att vara värd för arrangemanget Outdoor Academy of Sweden (OAS). Ett samlingsnamn för ett event/en workshop som körs för en mängd återförsäljare från främst Europa.

OAS är ett samarbete mellan VisitSweden, SAS, Scandinavian Outdoor Group (här ingår bl.a. Fjällräven, Haglöfs, Primus, Gore, Ullfrotté) och en utvald region i Sverige. I år är det Västsverige och Dalsland!! Projektet startade 2006 och har bl.a. varit i den Jämtländska fjällvärlden ochi Stockholms skärgård men nu är det som sagt Dalslands tur! Allting arrangeras av OAS i samarbete med värdregionen. I Dalsland är det Dalslandsaktiviteter som hjälpt till med logistiken, lagt upp rutten för kanotingen, ordnat med lokaler och lägerplatser samt tipsat om vandringsled. Under de två dygn som gruppen är i Dalsland kommer de paddla kanot, laga mat över öppen eld, vandra och bo i tält. De kommer även att få en kort presentation av äventyrscentret Dalslands Aktiviteter AB. Här kan man göra allt från Stolphopp till Karolinerritt till fästningen i norska Halden. En aktivitetsanläggning utöver det vanliga! Det är en fantastiks förmån för Dalsland att få visa upp sig för dessa stora aktörer och arrangörer. Vi utgår ifrån att de förälskar sig i landskapet och kommer tillbaka med stora grupper!

I anslutning till resan, som efter att de besökt Dalsland, fortsätter i Bohuslän, väntar en workshop på Smögen. Här får lokala entreprenörer och turistföretag tillfälle att knyta kontakt med utländska arrangörer. Från Dalsland kommer Dalslandsaktiviteter AB att delta.