Formgårda AB

Oaxen Solo nominerat i Svenska Publishingpriset och Svenska Designpriset!

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2019 16:56 CEST

Svenska Publishingpriset och Svenska Designpriset är Sveriges främsta tävlingar för kommunikation och formgivning. Design- och varumärkesbyrån Formgårda AB har nominerats till båda. Nomineringarna gäller hållbarhetskonceptet Oaxen Solo för Oaxen Krog & Slip.

Oaxen Slip tog hösten 2018 solo-ätandet till Sverige för att ändra synen på att äta ute på egen hand. Med Oaxen Solo bjuder Oaxen Slip in alla som vill eller behöver äta utan sällskap. Bakom hållbarhetskonceptet finns design- och varumärkesbyrån Formgårda AB. ”Vi kopplar den växande upplevda ensamheten i storstäder till trenden att uppleva saker på egen hand/solo”, säger Creative Director Anki Edenström.

"Det är fantastiskt roligt att Oaxen Solo är nominerat! ”Vi lanserade Oaxen Solo för att förändra synen på ensamätandet.” förklarar Agneta Green, en av grundarna och ägarna till Oaxen Krog och Slip. ”Sedan starten har vi också sett att Oaxen Solo behövs och att ensamätandet är en växande trend.”

Formgårda står bakom idé och koncept, grafisk paketering samt manus för film. ”Vår drivkraft är att arbeta helt integrerat mellan varumärke, design och hållbarhet. Att bli nominerade i flera olika kategorier och få visa våra höga kvalitetsambitioner är givetvis mycket motiverande”, berättar Anki Edenström.

Helen Rosberg, Kommunikationschef på Oaxen Krog & Slip är oerhört glad för nomineringarna. ”Formgårda arbetar genomgående med hållbarhet och kvalité i deras uppdrag. De vågar ifrågasätta gängse normer och ligger i framkant".

”Det är fantastiskt roligt både för oss och vår kund. Genom att vara nominerade i flera olika kategorier – film som marknadsför tjänster och grafisk identitet kan vi visa upp den bredd vi har som byrå, säger Mats Nilsson, Affärsutvecklare på Formgårda AB.

Se webbplats och film Oaxen Solo: oaxen.com/solo/

Formgårda har sedan tidigare två nomineringar till Svenska Designpriset – båda i kategorin grafisk identitet. 2018 med ARC vegansk ekohudvård för baby och barn och 2015 med True Organic of Sweden exklusive ekologisk hudvård. Läs mer om oss formgarda.se

Nu håller vi tummarna för pris! Svenska Designpriset hålls den 17 oktober i Göteborg och Publishingpriset avgörs i Stockholm den 5 november.

Kontakt: Anki Edenström, Formgårda, Creative Director, Mobil 0739-32 00 87

Formgårda AB är en design- och varumärkesbyrå, som arbetar från strategi till kreativa lösningar. Vi positionerar, kommunicerar och formger framgångsrika varumärken utifrån affärsstrategiska mål.

Vårt erbjudande är att skapa och utveckla varumärken med utgångspunkt i affärsutveckling och hållbarhet. Vår vision är att tillsammans med våra kunder göra ett betydelsefullt avtryck genom att inspirera och visa att hållbarhet och lönsamhet går hand i hand.

FORMGÅRDA AB
Tavastgatan 47, 118 24 STOCKHOLM