CSC Sverige AB

Oberoende rapport utser CSC till ledare inom Application Outsourcing

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2011 09:18 CET

Stockholm, 23 februari, 2011; CSC är en oomstridd marknadsledande inom Application Outsourcing i EMEA, det vill säga Europa, Mellanöstern och Afrika. Det konstaterar det oberoende teknik- och marknadsundersökningsföretaget Forrester Research i en nyligen genomförd undersökning. I undersökningen användes 50 kriterier för att utvärdera branschens ledande aktörer med avseende på tjänsteutbud, strategier och marknadsnärvaro.

Enligt Forresters rapport, som granskar 15 leverantörer, uppvisar CSC en unik kombination av konventionell outsourcing och ett starkt utbud av kompletterande konsulttjänster vilket gör CSC till marknadsledande inom EMEA.

– Vi är mycket glada över att återigen utses som ledare inom globala applikationstjänster, denna gång i EMEA, säger Vivek Chopra, president, CSC Global Applications. CSCs tjänster levererar kraftigt ökad flexibilitet, snabbhet och kvalitet till betydligt lägre risk och kostnad. Det gör att våra kunder snabbt kan justera sitt flöde och allokera tillgängliga resurser till mer strategiska insatser.

Forresters undersökning bekräftar också CSCs förmåga att omvandla applikationer och hjälpa företag dra full affärsmässig nytta av molnet.

Ulrika Andersson, kommunikationschef CSC Sverige
uandersson3@csc.com

Om CSC
CSC är ett av världens ledande globala IT-tjänsteföretag med cirka 95 000 medarbetare verksamma i över 90 länder. CSC hjälper företag, organisationer och myndigheter att med hjälp av teknologi effektivisera sina verksamheter. CSC erkänns som en ledare i branschen och utnämndes 2010 av FORTUNE Magazine till ett av världens mest beundrade företag. CSC hade intäkter om 16,2 miljarder dollar under 12-månadersperioden fram till och med den 31 december 2010. CSC Sverige med huvudkontor i Stockholm etablerades 1994 och har idag cirka 700 medarbetare i sex städer. CSC har expertkompetens inom strategisk konsultation, systemintegration, systemutveckling, e-business, informationssäkerhet och outsourcing. CSCs kunder finns främst inom branscherna bank, finans och försäkring, flygindustri, telekom, tillverkningsindustri, offentlig sektor och försvarsindustri. För mer information se www.csc.com/se.

Om Forrester
Forrester Research är ett oberoende teknik- och marknadsundersökningsföretag som ger praktiska råd till globala ledare inom affärer och teknik. Med hundratals analytiker och täckning skapar Forrester Research nytänkande forskning för specifika roller. För mer information se http://www.forrester.com/rb/research.