Ladbrokes

Oddsen ger Amanda Fondell segern i Melodifestivalens tredje deltävling

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2013 12:12 CET

Oddsen ger Amanda Fondell segern i Melodifestivalens tredje deltävling

På lördag är det Skellefteå som står värd för Melodifestivalens tredje deltävling. Denna omgång bjuder på inte mindre än fem debutanter och en av nykomlingarna i sammanhanget, Amanda Fondell, får också bära favoritskapet med oddset 1.50 gånger pengarna.

Efter gårdagens genomlyssning av låtarna utkristalliserar sig Amanda Fondell som deltävlingens favorit, följd av en annan debutant, Janet Leon, som nu ger 2.25 gånger pengarna.

– Den tredje tävlingsomgången ser ut att kunna bli en jämn historia där utmanare som State of Drama, Eddie Razaz och Caroline af Ugglas ser ut att kunna ge Amanda och Janet en match om finalplatserna, säger Andreas Fyrlund på Ladbrokes.

Lägst odds till en totalseger i Melodifestivalen har just nu YOHIO som ger 3.25 gånger pengarna, följt av Ulrik Munther med 3.75 samt just Amanda Fondell som ger 4.33 gånger insatsen.

Att sluta topp 2 i Skellefteå
Amanda Fondell 1.50
Janet Leon 2.25
State of Drama 2.75
Eddie Razaz 3.50
Caroline af Ugglas 3.75
Martin Rolinski 4.00
Elin Petersson 13.00
Ravaillacz 26.00

Vinnare Melodifestivalen 2013
YOHIO 3.25
Ulrik Munther 3.75
Amanda Fondell 4.33
Janet Leon 10.00
Army of Lovers 17.00
Robin Stjernberg 17.00
Sean Banan 17.00

Fullständiga vinnarodds: http://sports.ladbrokes.com/sv-se//Musik/Svenska-MelodifestivalenMusik/Svenska-Melodifestivalen-t210004088

För mer information vänligen kontakta: Andreas Fyrlund, +46735351267, andreas.fyrlund@ladbrokes.se

För fler specialodds vänligen kontakta: Daniel Bergman, +46708452627, daniel.bergman@ladbrokes.co.uk eller se ladbrokes.com

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.