Corporate Classifieds (Bolagsplatsen.se, Lokaler.nu, Hyresdata.se)

Öhrlings PricewaterhouseCoopers och Bolagsplatsen.se i samarbete

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2007 10:15 CET

Öhrlings PricewaterhouseCoopers och Bolagsplatsen.se har undertecknat ett samarbetsavtal. Därmed blir Öhrlings PricewaterhouseCoopers en av Bolagsplatsens viktigaste samarbetspartners i arbetet med att utveckla den svenska marknaden för företagsöverlåtelser.

— Att få teckna ett samarbetsavtal med Öhrlings PricewaterhouseCoopers är få förunnat och vi ser det som ett erkännande åt de resultat som Bolagsplatsen.se redan har uppnått, säger Fredrik Salén, VD för Bolagsplatsen.se. Förutom att vara Sveriges största revisionsföretag är de ju dessutom Sveriges största rådgivningsföretag, en kontakt som nu kommer att komma alla våra annonsörer till godo.

Bolagsplatsen har på kort tid blivit Sveriges främsta marknadsplats för försäljning av bolag och andra verksamheter. Bolagsplatsen erbjuder ett säkert och konfidentiellt sätt för köpare och säljare av olika företag och verksamheter att komma i kontakt med varandra och därmed ökar möjligheterna till bättre affärer.

— Samarbetet med Bolagsplatsen.se passar väl ihop med vår satsning på mindre och medelstora företag inom både affärsrådgivning, skatt, affärsservice och revision, säger Claes Stattin, ansvarig för Öhrlings PricewaterhouseCoopers rikstäckande satsning på affärsrådgivning mot mindre och medelstora företag. Genom detta samarbete förstärks vårt erbjudande om lokal spetskompetens och vårt bidrag till utvecklingen av mindre och medelstora företag över hela landet.

För mer information, vänligen kontakta:
Fredrik Salén, VD Bolagsplatsen.se, 0736-33 27 90, fredrik.salen@bolagsplatsen.se

Om Bolagsplatsen.se
Bolagsplatsen.se är Sveriges kvalitativt sett största annonsportal för köpare och säljare av företag. Målsättningen är att öka möjligheterna för köpare och säljare av företag att göra bättre affärer genom att synliggöra marknadsutbudet. För att göra detta arbetar Bolagsplatsen.se nära marknadens övriga aktörer, såsom banker, revisorer, företagsmäklare och advokatfirmor.

Om Öhrlings PricewaterhouseCoopers
Öhrlings PricewaterhouseCoopers är Sverige största revisions- och rådgivningsföretag med 3 000 medarbetare på 125 orter. Majoriteten av våra 50 000 kunder är mindre och medelstora företag. Vår rådgivning är rikstäckande och kännetecknas av lokal spetskompetens med centralt stöd. Våra rådgivare har djup och bred erfarenhet samt nätverk inom de flesta branscher, både för större och mindre företag.