Svenska Bowlingförbundet

ÖIS arrangerar årets tredje Super Six

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2009 15:00 CEST

ÖIS International är årets tredje deltävling i Super Six och den avgörs denna vecka i Strike & Co i Göteborg.

Kvalspelet har redan inletts och 19-årige talangen Kristoffer Hagelberg från Team Pergamon har tagit ledningen med 1513 poäng över sex serier, ett snitt på 252 poäng.
Nyuttagne landslagsspelaren Martin Paulsson, Kulladals BS, ligger tvåa med 1466 och Andreas Andersson, Joker, är trea med 1455.

Cirka 275 spelare är anmälda. Förutom hela den svenska eliten märks den australiensiske stjärnan Jason Belmonte, som nyligen säkrat en plats på den amerikanska proffstouren. Belmonte bor i Göteborg under några månader och kommer bland annat att spela för Team Pergamon i SM-slutspelet för 8-mannalag i nästa vecka.

För de svenska landslagsdamerna är tävlingen ett av de sista tillfällena att visa vad de går för inför uttagningen av VM-laget som kommer att ske den 11 maj. VM spelas i slutet av juli i Las Vegas.

Kvalspelet i ÖIS International avslutas på lördag kväll, finalspelet med 32 spelare avgörs på söndag.

All information om tävlingen, inklusive resultat, finns på hemsidan http://supersix2009.strike-co.se/dynamic/start.asp

SVENSKA BOWLINGFÖRBUNDET

Hans Karlsson