CGI

Ökad integration mellan plattformar från Microsoft och SAP skapar mervärde för många av Logicas kunder

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2010 09:09 CET

SAP och Microsoft lanserade nyligen ett fördjupat samarbete som syftar till att öka integrationsmöjligheten för SAP:s affärssystemlösningar och Microsofts samarbetsplattformar. Logica, som är en av de prioriterade leverantörerna av integrationslösningar för både SAP och Microsoft, kan nu erbjuda sina kunder ett mer samlat koncept för de lösningar som bygger på SAP:s och Microsoft:s plattformar. Satsningen görs initialt inom Corporate Performance Management och Enterprise Content Management.

Genom att samarbetet mellan Microsoft och SAP fördjupas ökar möjligheterna att utnyttja de två plattformarnas styrkor optimalt och det är ett bra sätt att möta marknadens efterfrågan på integrationslösningar mellan SAP och Microsoft .

-Microsoft och SAP är båda prioriterade partners för Logica och vi har samarbetat under många år. Vi har en djup kunskap om såväl SAP:s produktportfölj som Microsofts plattformar och lösningar, säger Jan Sträng Managing Director Business Consulting på Logica i Sverige. Corporate Performance Management och Enterprise Content Management är dessutom fokusområden inom Logica. Detta sammantaget gör att vi känner oss väl rustade att vara en av de prioriterade leverantörerna som kan realisera detta samlade erbjudande på marknaden.

-Många kunder har gjort strategiska investeringar i såväl Microsoft som SAP över åren och behoven av integration är ständigt ökande för att dra bästa möjliga nytta av båda plattformarna. Vi är mycket nöjda med att tillsammans med SAP kunna erbjuda ett gemensamt utvecklat partnerprogram och Logica är en självskriven partner för oss med sin breda kompetens inom såväl teknik som affärsprocesser, säger Lennart Gren på Microsoft.

-Nu kan SAP tillsammans med Microsoft möta efterfrågan av effektiva lösningar som är kompatibla med Microsoft-plattformen. Genom vårt samarbete, och med Logica som partner, erbjuder vi våra kunder effektivare planering, konsolidering och managementrapportering i en och samma lösning, säger Mattias Bolander, nordisk chef, SAP BusinessObjects.

Om Logica
Logica är ett ledande internationellt it-tjänstföretag. Företaget har 40 000 medarbetare varav cirka 5 500 i Sverige. Logica erbjuder verksamhetsinriktade konsulttjänster, integration och outsourcing av it- och affärsprocesser. Genom att arbeta nära våra kunder möjliggör vi förändringar som leder till ökad effektivitet och snabbare tillväxt. Med djup branschkunskap, hög it-kompetens och internationell leveransförmåga stärker vi våra kunders konkurrenskraft. Logica är noterat både på London-börsen och på Euronext i Amsterdam (LSE: LOG; Euronext: LOG). Mer information finns på www.logica.se

Presskontakter
Jan Sträng Managing Director Business Consulting, tfn: + 46 (0) 733-981239, e-mail: jan.strang@logica.com